Burçin

FIRTINA İÇİNDE YİTİP GİTMEK;
10/10
·189 syf.··
Beğendi
·
2025 69. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 26 Eylül 2025 05:16
Beklemek, özlemek, beklemek, özlemek... Hayat bu iki kelimenin arasında sıkışıp kalmıştı. Çıkar yolu yoktu en acısı da buydu. Kafka'nın davası gibi bir sabah uyandık suçluyduk neden nasıl bilmeden... Tek suçumuz okumaktı. Kendimizi geliştirme isteğimizdi. Okumanın suç olduğu, aydınların eğitimlilerin yaşamalarının tehdit olarak algılandığı 1968 sonu 1970 yılları Türkiyesinden sesleniyorum size kulak verir misiniz? Uzun zaman sonra okuduğum en etkileyici kitaplardan biriydi. Satırlarda ki yolculuğum sırasında düşündüğüm tek şey vardı. Sanat özgürlük demekti. Topluma ayna tutmak ve onu halka farklı bir çerçeveden yansıtmaktı. Bunu başaran ressamlara, edebiyatçılara, müzisyenlere ve oyunculara selam olsun. İyi ki varlar. Onlar olmasalar biz eksik kalırmışız. Geçmişe, babalarımızın gençliğine 68 yıllarına gittiğim, o yıllarda yaşadığımı hissederken çoğu zaman nefessiz kaldığımı hissettim. O acı ve çaresiz dolu yılları satırlarda hissetmemek imkansızdı çünkü... Okuduğum eserin anlatım gücüne, betimlemelerine ve duygu yoğunluğuna, kelimelerin derinliğine hayran kaldım. Durup durup düşündüren, okuduğum eserde farklı yazar adı kitap ismi gördüğümde araştırmama vesile olan kitaplar başımın tacıdır. Okurun edebi haz almasında bunun etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde ve dünyada fikirleri ve düşüncelerinden ödün vermeden doğruları için yaşayan, çizgisini bozmayan tüm canım insanlara selam olsun. Bu yolda bir hiç uğruna diktatörlerin hırsı ve çıkarları yüzünden yaşamına son verilen tüm güzel insanların ruhu şad olsun. Kalemini özgürce bizimle buluşturan canım yazar başımın tacısın. Tavsiyemdir okunmalı mutlaka. Sevgiler.
1000Kitap
Bekle BeniZülfü Livaneli · Can Yayınları · 202518,4bin okunma
R isimli okura yanıt verildi
Burçin
Merhaba. Karalama olarak, Selim ile Leyla'nın mektuplarında yer alan kapanmış kelimeleri diyorsanız sıkıntı yok. Orada kişi ismi vermemek için karalanmış olarak göstermişler. Gerçeklik katmak adına ☺️
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kadın yazarları okuma etkinliği
(ÇIKIN ÇIKIN GELİN #42027708 ) Sevgili muhterem 1K ailem, 😊 Bir etkinlik düzenlemek istiyorum. Kadınlığa, kadın olmaya, kadın olmayı anlamaya dair… Dünya kadınlar gününe 10 gün kalmışken "emeği" daha çok anlayalım istiyorum ve kadın yazarlarımızı daha çok okumaya davet ediyorum sizleri. Umarım bu davetime icabet edersiniz. Ama öncelikle büyük çoğunluğumuz biliyor olsa da bahsetmek istediğim birkaç husus var ve bu neticede sizlerin önüne gerçek 8 Mart’ı sermek istiyorum. Kadınlar gününü neden kutluyoruz? 8 Mart kadınlara çiçek verme, hediyeler alma günü, kozmetik ve tekstil sektöründe %50 ye varan indirim günü, çılgınlar gibi alışveriş yapma günü, her şeyi tüketip hiçbir şey üretmeme günü. Her yerde ‘’Kadınlar çiçektir.’’ sloganının havalara uçtuğu gün. (Kaşlarınızı çatarak baktığınızı görebiliyorum.) Hayır,hayır tüm bunlar değil. " Dünya emekçi kadınlar günü, canları pahasına haklarını savunan kadınların günü. " * 8 Mart 1857’de New York’ta yer alan bir dokuma fabrikasında çalışan 40 bin işçi, 16 saatlik işgücünün 10 saate indirilmesi ve kadınların erkeklerle eşit saatler çalışıp aynı işi yapmasına rağmen erkeklerin yarısı kadar maaş almaları sebebiyle ücretlerde artış yapılmasını istedikleri için greve başladı. Kadın işçilerin örgütlendiği bu grev o güne kadar yapılmış en büyük kadın eylemlerinden biriydi. Kadınların örgütlendiği eylemi durdurmak isteyen polis, kadın işçilere saldırdı ve fabrikanın patronlarının desteğiyle binlerce işçi fabrikaya kilitlendi. Bu sırada şaibeli bir şekilde çıkan yangında içeride kilitli kalan 129 kadın işçi yanarak yaşamını yitirdi. Almanya sosyal demokrat partisinden Clara Zetkin her yıl tekstil fabrikasında ölen bu kadın işçilerin 8 Mart’ta anılmasını önerdi ve öneri oy birliğiyle kabul
Etkinlik
Burçin isimli okura yanıt verildi
Burçin
Hoşbuldum, böyle güzel bir etkinlikte yer alacağım için mutluyum :)
Kadın yazarları okuma etkinliği
(ÇIKIN ÇIKIN GELİN #42027708 ) Sevgili muhterem 1K ailem, 😊 Bir etkinlik düzenlemek istiyorum. Kadınlığa, kadın olmaya, kadın olmayı anlamaya dair… Dünya kadınlar gününe 10 gün kalmışken "emeği" daha çok anlayalım istiyorum ve kadın yazarlarımızı daha çok okumaya davet ediyorum sizleri. Umarım bu davetime icabet edersiniz. Ama öncelikle büyük çoğunluğumuz biliyor olsa da bahsetmek istediğim birkaç husus var ve bu neticede sizlerin önüne gerçek 8 Mart’ı sermek istiyorum. Kadınlar gününü neden kutluyoruz? 8 Mart kadınlara çiçek verme, hediyeler alma günü, kozmetik ve tekstil sektöründe %50 ye varan indirim günü, çılgınlar gibi alışveriş yapma günü, her şeyi tüketip hiçbir şey üretmeme günü. Her yerde ‘’Kadınlar çiçektir.’’ sloganının havalara uçtuğu gün. (Kaşlarınızı çatarak baktığınızı görebiliyorum.) Hayır,hayır tüm bunlar değil. " Dünya emekçi kadınlar günü, canları pahasına haklarını savunan kadınların günü. " * 8 Mart 1857’de New York’ta yer alan bir dokuma fabrikasında çalışan 40 bin işçi, 16 saatlik işgücünün 10 saate indirilmesi ve kadınların erkeklerle eşit saatler çalışıp aynı işi yapmasına rağmen erkeklerin yarısı kadar maaş almaları sebebiyle ücretlerde artış yapılmasını istedikleri için greve başladı. Kadın işçilerin örgütlendiği bu grev o güne kadar yapılmış en büyük kadın eylemlerinden biriydi. Kadınların örgütlendiği eylemi durdurmak isteyen polis, kadın işçilere saldırdı ve fabrikanın patronlarının desteğiyle binlerce işçi fabrikaya kilitlendi. Bu sırada şaibeli bir şekilde çıkan yangında içeride kilitli kalan 129 kadın işçi yanarak yaşamını yitirdi. Almanya sosyal demokrat partisinden Clara Zetkin her yıl tekstil fabrikasında ölen bu kadın işçilerin 8 Mart’ta anılmasını önerdi ve öneri oy birliğiyle kabul
Etkinlik
Burçin
Melisa KESMEZ-Nohut Oda ile ben de varım :)
9/10
·262 syf.··
Beğendi
·
2019 2. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2019 05:43
2-3 saat içerisinde bitirdim evet... içindeki bilgiler çerez niyetine bir anda gitti. Çerez diyorum çünkü bazı şeyleri yaparken yanında “olmazsa olmaz”lar vardır ya hani, işte bu da uzanıp “ dur bakalım “ demenin çerezi şahsen... Kimisi okur ve okurken sadece “ hımm böyleymiş bu da, ilginç “ der . Kimisi ise gerçekten “ hmm böyleymiş bu da, ilginç, dur bir not alayım hem de araştırırım neymiş bu” der. Bu kitabı okurken mutlaka altını çizmeniz gereken isimler, olaylar, betimlemeler göreceksiniz ki bence bir yerlere not edip elimizin altındaki interneti doğru şekilde kullanmayı öneriyorum. Öyle bir şekilde anlatılıyor ki hikayeler, hani bir dedenin karşısında diz çöküp onun o gizemli tarzıyla anlattıklarını gidip araştırmaya sebebiyet veriyor sanki. Çizin, bakın, araştırın, kendinize bir şeyler katın. İlla bir ortamda kullanmamıza gerek yok bunu; sadece bilmekte de yarar var. Bu adama hep ayrı bir hayranlık duydum. Belki de hep bir protest şekilde yaklaşımlarından dolayı... Okuyun. Çünkü bazısı burunlarını, bazısı ise bedenlerini ortaya koyar.
Hikaye AvcısıEduardo Galeano · Sel yayıncılık · 2017460 okunma
Burçin
İncelemeniz aracılığıyla yeni bir yazar keşfettim, kaleminize sağlık..
9/10
·164 syf.··
2019 6. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2019 06:35
Kitapseverlik nedir? Kime denir? Nasıl olunur? cevaplarını bulacağınız çok güzel, samimi bir uzun hikaye Tahir Sami Bey'in Özel Hayatı. Eserlerinin yarısını (şimdilik) okumuş biri olarak artık bir Mustafa Kutlu kitabı elime aldığımda neyle karşılaşacağımı çok iyi bilir oldum. En son yeni kitabını okumuştum ve bir gün bir kitap yazsaydım böyle bir kitap yazardım demiştim. Aynen öyle artık Kutlu'nun kitaplarının giriş kısmını okuduğumda devamını tahmin edebiliyorum en azından akışını. Bu can sıkıcı mı? Asla. Mustafa Kutlu'nun insana huzur veren okuyucuyla hasbihal ediyormuşçasına yazdığı kitapları her zaman ilgi çekicidir ve de okuyucularını tahmin eder. Ama bu kitap bir başka kitaptı. Şöyle söylüyeyim on altı kitabını okumuş biri olarak ben bu kitabı ilk dörde bilemedin ilk beşe koyarım. Öncelikle yazar bu kitabında farklı bir teknik kullanmış kendisini de kitabın içine katmış. Gazeteci yazar Mustafa Bey olarak bilhassa giriş bölümünde kendisini sıkça görüyoruz. Daha sonra sahneyi asıl sahibi olan Tahir Sami Bey'e bırakıyor. Ah Tahir Sami ahh. Okuyucuyu hüzünlendiren bir hikayesi var hem de baştan sona, özellikle de sonda. Tahir Sami Bey'in Özel Hayatı Mustafa Kutlu'nun her zamanki yaptığı gibi taa dedesinin dedesinden falan başlıyor. Bilin bakalım nereliler. Evet Erzincan diyenleri duyuyorum doğru tahmin. Erzincan Kemaliye'den İstanbul'a göçen bir aile.. Tahir Sami'nin özelde hayatıyla beraber genelde toplumsal yapı ve insanımızın hayata kitaplara bakışını gösteriyor yazar bize. Tahir Sami tam bir sahafçı, arşivci, kitap sevdalısı. Öyle ki kitaplar için evlenmiyor, kardeşiyle kitaplar yüzünden kavga edip evden ayrılıyor falan. Tahir Sami Bey’in hayat yolculuğunda aslında bir dönemin panoraması çizerek o dönemin eleştirisini yapıyor yazar, Sami Bey'in hayatında ve iç
Tahir Sami Bey'in Özel HayatıMustafa Kutlu · Dergah Yayınları · 20122,967 okunma
Burçin isimli okura yanıt verildi
Burçin
Hikaye daha çok tercihimdir. Teşekkürler..