Tutarlı bir şekilde şeker tüketmek için kendinize izin verdiğinizde, vücut ve metabolizma üzerinde onarıcı ve sakinleştirici bir etkisi vardır çünkü ghrelini azaltır, bu da yiyeceğe olan saplantınızı azaltır, böylece vücudunuz artık şekere "bağımlı" hissetmez.