Müthiş bir giriş yapıyor. önsözü harika. diyorsun ki bir önceki kitaptan kat kat daha iyi olacak ama okudukça bir parça hayal kırıklığı yaşadım.
kötü bir kitap demiyorum. yine çok eğleniyorsunuz ama ilk kitabın tadı yoktu.
bunun dışında acaba üçüncü kitap gelir mi dedirtmiştir. "sektörden arkadaşlar" adı altında seri devam eder mi merak ediyorum. (umarım eder)
Mahalleden Arkadaşlar'ın devamı ve daha da muhteşemi... Bize aslında arkadaşlığın ne demek olduğunu, "gerçek" arkadaşlığın ne demek olduğunu o kadar güzel anlatıyor ki Selçuk Aydemir...
Her satırında "Acaba şimdi ne olacak?" diye düşündüm durdum.
İçinde satmak da olsa, gerçek arkadaşlığı, dostluğu yaşamış Selçuk Aydemir. Sonu o kadar güzeldi ki... Spoiler oldu ama aldırmadım alıntısı yaptım çünkü ŞAHANEydi.
#83643599
Kitap bitince içimi aniden bir huzur kapladı. Lise zamanları olmasına rağmen o kadar masumcaydı ki. Ergenliğin zorluklarıyla eski arkadaşlıklar ve büyük bir kavga, hiç bitmeyecek muhteşem arkadaşlıklar bıraktı ortaya...
Okuyun, okutun, huzur bulun.
Hepimizin böylesine güzel ve sıkı dostlukları olması dileğiyle.
Uzun zamandır en keyif alarak okuduğum kitaptı. Elimden bırakamamak bir yana toplum içerisinde kahkaha atmamak için zor tuttum kendimi. Serinin diğer kitaplarının kütüphanemde bulunmaması biraz üzmekle beraber, kitabı okurken içim sımsıcak oldu. Mükemmel.
Tavsiye üzerine okumak yerine Storytel ‘de Murat Eken seslendirmesiyle dinledim. Akıcı ve eğlendiren bir anlatımı vardı. Rus edebiyatından yorulanlar için güzel bir mola noktası 10/10
15 yaşında ergenlik döneminden geçen Selçuk'un mahalle arkadaşları, ilk aşkı, lise hayatını anlatan bir kitap. Selçuk'un süper lise hayallerine karşı ailesinin tepkisi ilk aşkının reddetmesi,arkadaşları yüzünden karıştığı belaları konu alınmış. En güzel yönü Selçuk'un dedesiyle iletişimi, en komik yanları bunlar. Güzel vakit geçireceğiniz, eğlenceli bir kitap.
Liseden arkadaşlar... Selçuk Aydemir'in yazdığı ve kendi ağzından anlattığı 90 lı yıllardaki mahalle ve lise anılarını anlatan bir kitaptır. Kitabı okurken kaç kere gözlerimden yaş gelecek şekilde gülme krizlerine girerek elimden bıraktım belli degil. Siz siz olun kitabı sessiz ve kalabalık bir ortamda okumaya kalkışmayın ben o hatayı yaptım otobüs yolculuğunda başladım kitaba ilk 10 sayfayı geçerken artık otobüs içinde kahkahalar atıyordum otobüsü tamamı deli mi bu diye bana baktı :)) Gerçekten harika bir kitap olmuş yine orantısız mizahını konuşturmuş Selçuk Aydemir. Gülmeye ihtiyacınız varsa ( ki bu devirde söylenebilecek çok saçma bir laf itiraf ediyorum) mutlaka bu kitabi edinin. Ben çok keyif aldım okurken size de keyifli okumalar dileğiyle...
Eğlenceli, komik bir o kadarda düşündürücü
espriler bazen abartılmış olsa da güzeldi
kafa dağıtmak ve hem kitap okuyayım hem eğleneyim diyorsanız okuyun derim.
Evde ikinci bahar yaşıyor ömrüm şarkısını söyleyerek kıymalı börek arayan bir insandan arkadaşlık hikayeleri dinlemek bana müthiş güzel geldi. Sektörden Arkadaşlar'ı heyecanla bekliyoruz
Daha önce birçok dizi ve filmin (Çalgı Cengi,İşler Güçler,Kardeş Payı, Düğün Dernek) dizi ve filmlerinin senarist ve yönetmeliğini yapan yazarın ikinci kitabı.Kitapta anlatılanlara gelirsek Selçuk adlı lise öğrencisinin aile ortamında ve lisedeyken arkadaşlarıyla yaşadığı olaylardan bir bölümünü anlatıyor.Kitapta ergenlikte yapılanlar ve lisede olan olayları anlatırken bağırarak kahkaha atacağınıza eminim.Bu yüzden kitabı sessiz olması gereken yerlerde kütüphanede ve okulda okumamanizi öneriyorum.Ben de meslek lisesi mezunu olduğumdan kitaptaki olayların ozellikte lisedekilerin çoğu bana tanıdık geldi.Kitap ayrıca yazıldığı dönemi çok güzel yansıtıyor.Kitapta geçen aile içinde yaşanan olaylar; video kasetler , televizyonda Commodore64 bağlanması ve geçmişte kalan özlenen mahalle kültürü hoş bir nostalji etkisi bırakıyor.Kitapta arkadasligin ve dostlugun erdemlerini cok guzel anlatiyor.Sizde doyasıya gülmek ve geçmişe dair izler bulmak istiyorsanız mutlaka ama mutlaka okuyun derim.
Pi'yi kolay çarpılıyor diye 3 değil de 5 almak =)))
Ve lise anılarına dönüş...
Kitaptaki lisenin yaşadığım semtte olması benim için ayrı bir zevkti, okurken sürekli, "Selçuk abi sen de mi o borda ceketlilerden biriydin? "sorusu zihimde dolaştı :) Zira okulun şimdiki üniforması değişti, öğrenciler sofra bezi desenli eteklerden, otobüs muavinini andıran ceketlerden kurtuldu e bizimde gözlerimiz artık kanamıyor:)
Kahkahası bol,kavgası fiyakalı, hatıraları göz yaşartmalı bir kitap, ayrıca ara ara vayy be ne laf etti adam ama dediğiniz kısımları da mevcut ki bu Selçuk Aydemir 'in yapmayı en sevdiği şeylerden biri belli ki.
Liseyi bitireli benim gibi yıllar olmuş olanlar, halen lisede olanlar, "ya biz lise filan okuyamadık ama ortamını çok duyduk" diyenlerr, bal gibi bir kitabı Selçuk Aydemir ayağınıza getirmiş, kaçırmak büyük ayıp olur :)
Selçuk Aydemir 'in kalemini bilenlerin çok beğeneceğine emin olduğum bu kitap hakkında söyleyebileceğim son şey; sektörden arkadaşlar heyecan ile beklenmektesin..
stanbul Teknik Üniversitesi'nden uçak mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Ancak, mezun olduğu bölüm ile ilgili şu anda bir faaliyet içerisinde değildir. Senaryosunu yazıp yönettiği Düğün Dernek filmi, Türkiye'de 2014 yılında en çok izlenen 3. film olmuştur. Son filmi Düğün Dernek 2: Sünnet 4 Aralık 2015'te vizyona girmiştir.Filmin senarist ve yönetmen koltuğunda oturmaktadır.. Aydemir 2015 Yılında "Mahalleden Arkadaşlar" isimli bir kitap çıkarmıştır.