📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ve kendime soruyorum: Hayallerim nerede? Kafamı sallayıp mırıldanıyorum: Zaman nasıl da geçiyor! Ve sonra kendime bir daha soruyorum: Zamanın nasıl geçirdin, hayatının en iyi yıllarını nereye gömdün? Yaşadın mı, yaşamadın mı? Bak, diyorum kendime, dünyadaki her şeyin nasıl solup soğuduğuna bak. Birkaç yıl daha geçecek, ardından bunu mutsuz bir yalnızlık izleyecek, daha sonra sarsak yaşlılık değneğiyle birlikte gelecek, daha sonra da çaresizlik ve yıkım olacak. Olağanüstü dünyan yok olacak, hayallerin çürüyüp ölecek, ağaçlardan düşen sarı yapraklar gibi dağılacak.
Nazi toplama kamplarında uzun süre kalan insanların onca acıya nasıl dayanabildiklerini merak ediyordum. Yazar Nietzsche’den tek bir alıntıyla durumu özetlemeyi başarıyor; “Yaşamak için bir 'neden'i olan kişi, neredeyse tüm 'nasıl'lara dayanabilir." Kimisi için onu bekleyen çocuğu bir neden olmuş, kimisi içinse işinde sadece kendisinin gerçekleştirebileceğine inandığı bir projesi. O zaman insanı hayatta tutan şeyin, sorumlulukları olduğunu kesin bir dille söyleyebiliriz. Çünkü kişi, hizmet edeceği bir davaya ya da seveceği bir insana kendini adayarak ne kadar çok kendini unutursa, o kadar çok insan olur ve kendini de o kadar çok gerçekleştirir.