Neden Türkler genellikle bizden daha insaniyetli, daha konukseverler?
Çünkü tümüyle keyfi olan yönetimlerinde, kişilerin büyüklüğü ve talihi her zaman geçici ve sallantıda olduğundan, onlar alçalmaya ve sefilliğe kendilerine yabancı bir durum gibi bakmazlar; bugün yardım ettiği kişinin durumuna yarın her biri düşebilir.
Çocuk ne acılar çeker! Demek ki başlarımız varlığımızın yaratıcısı tarafindan iyi yapılmamış. Onları dışarıdan ebelerin, içeriden filozofların biçimlendirmesi gerekiyor...