Her bir birey kendi içinde yaşadıklarını aslında topluma mâl eder ve kendi dünyasında yaşadıklarıyla bir noktada toplumla eklemlenir; yaşadıkları o toplumun görüp geçirdikleriyle eşdeğer hâle gelir. Bireyin yaptığı iyilikler de, kötülükler de toplumun nitelenmesi için bir anlam ifade eder. Bu, tartışmaya açık bir konu olsa da tek tek bireylerin yaptıklarının - bazen büyük yanılgılar içerecek olsa da - toplumlarla ilgili intibah oluşturduğu aşikâr.