Sevgili
Sevgili dediğin
yalnızca saçına dokunulan
bir ten değildir.
Sevgili dediğin
seninle aynı masada
memleketi açıp konuşandır.
Bir çayın buğusunda
sorunları tartışandır.
Aşk,
birbirine susmak değil,
birlikte düşünmektir bazen.
Sevgili dediğin
ideolojik düşünecek,
itiraz edecek,
yerinde susmayacak.
Yanlış gördüğünde
“dur” diyecek cesareti olacak.
Sen dünyayı değiştirmek isterken “bana ne” demeyecek Acı konuşulduğunda
konuyu kapatmayacak.
Biz sevişirken değil belki,
ama konuşurken
devrim yapacağız.
Bir cümleyle,
bir tartışmayla,
bir ortak hayalle.
Sevgili dediğin
seni sadece sevmez,
sana yük olur,
yoldaş olur.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Li çavên te de
hêvîya welatekî ku gelek caran şikestî bû dîtim.
Wê hêvîyê qet nakevin gotin,
tenê li mêze kirinê dimîne.
Min got:
li min evqasî mêze neke,
hin tişt hîn jî li vir dijîn.
Gözlerinde
defalarca yenilmiş bir memleketin umudunu gördüm.
O umut konuşmaz,
sadece bakışta kalır.
Dedim ki:
bana öyle bakma,
burada hâlâ yaşayan şeyler var.
Tam o anda bir şarkı çaldı .
“ sensiz geçmiyor bu günler, biliyormusun “
Ahmet Kaya’nın sesiydi
Kırık bir camdan sızan rüzgar gibiydi içime işleyen. Sanki biri bilerek ayarlamış o frekansı sanki biri “unutma” demişti bana…