Kitap ; savaşın getirdiği acının, bekleyişin, umudun getirdiği duygular içinde yaşayan iki kadının birbirlerine tutunmasını çok samimi bir dille anlatıyor. Savaş sırasında askere çağırılan oğulları ve eşini uğurlayan Tolganay'ın nasıl içindeki üzüntüyü bastırıp hayatın böyle devam etmeyeceğini anlayıp işlerin başına tarlaya gittiğini ve kendisini bırakmayan gelini Aliman ile nelerin üstesinden geldiğini görüyoruz. Emek verilen, uğruna kan, ter ve biraz da gözyaşı karışan bu topraklarda hem karın doyurmak var hem de eşlerinin, çocuklarının, sevdiklerinin savaş yolundan zaferle gelmelerini ümitle bekleyen insanlar var. Okurken emeğin ve sevginin ne kadar kıymetli olduğunu tekrar anlıyoruz.