...Yaşarken kızı gölgede bırakmışlardı.Ölümleriyle de yeryüzünden tamamen silmişlerdi.Anne şimdi onların hayat müzelerinin müdürüydü, Leyla ise yalnızca bir ziyaretçi. Onlara ait efsanelerin doldurulduğu bir kap. Anne'nin mürekkeple, onların destanını yazdığı bir parşömen.
"...Söyle bana beni yakışıklı yapabilecek bir büyü,bir şerbet muska falan yok mu?
Gülerek, 'O derece etkili büyü dünyada bulunmaz efendim,' dedim.İçimden de, 'Gereken tek büyü sana bakan gözlerin sevda dolu olmasıdır,' diyordum..."