📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Mehmed Uzun....
Mülteci bir yazar.. vatanına , diline, ailesine, nar ağaçlarına, dam üstünde geçirilen uzun yaz gecelerine hasret kalmış bir yazar. Kürt edebiyatının değerli isimlerindendir. Kalemin ve edebiyatın gücünü yansıtan gösteren bir yazardır. Siyasete ve edebiyata karşı takındığı zarif ve hoşgörülü tutum takdire şayandır. Evrensel ölçüler doğrultusunda düşünen ve yazan bir insandır. Rahmetle anıyorum.
Nar Çiçekleri kitabı benim için çok özel kitaplardandır. Tekrar tekrar okumak istediğim ve okuyacağım bir kitap. Bana ve fikirlerime çok katkısı oldu. Bu kitaptan önce Türkiye gündemindeki bir konuya çok düz bakan biriydim ama bu kitaptan sonra daha farklı bakmaya başladım. Mehmed Uzun' da kendime ait bir şeyler bulmam bir şeylerin değişmesi gerektiğini gösterdi. Her şeyin temelinin saygı olduğunu idrak ettim. Bir ötekinin olduğunu, ötekinin varlığını kabul etmem gerektiğini ve saygı duymam gerektiğini idrak ettim..
En sevdiğim sözlerindendir; '... sadece insan olmak, başka hiçbir şey değil' Evet hepimizin temel noktası buydu. Hepimiz insanız ve eşit haklara sahibiz. Bir insana saygı duymak için benimle aynı dili, kültürü, dini, coğrafyayı vs. paylaşmasına gerek yok. Bu insan olarak benim görevim. Bu hoşgörüyü kendimde barındırabilmeliyim.
'Sen bir savaşın ne demek olduğunu bilir misin ey insanoğlu?' beni hüzünlendiren cümlelerdendir. Gerçekten bir savaşın ne demek olduğunu, bir savaşın sonuçlarının ne kadar ağır olduğunun idrakinde miyiz? Savaş insanoğlunun doyumsuzluğundan mı kaynaklanıyordu? Haklı savaş var mıydı? İnsan öldüren, dili, kültürü yok eden dava haklı sayılabilir miydi? Olduğu gibi kabul etmek çok mu zordu?....
Bir diğer başlık 'Şiddet Yerine Kültürel Diyalog'.... Şiddet yerine diyaloğu tercih etmek insanoğluna neden bu kadar zor ki... Gerçekten