“Kimi zaman neyi neye tercih etmek ya da yerine, neye katlanmak gerektiğini görebilmek güç; bunu gördükten sonra ise bunda ısrar etmek daha da güç. Çünkü çoğu zaman, beklenenler üzüntü vericidir, kişilerin yapmak zorunda kaldıkları ise kötüdür; bu nedenle övgüler ve yergiler kişilerin bunları yapmak zorunda kalıp kalmadıklarına göre oluyor.”
“İnsanların çoğu söze sığınıp felsefe yaptıklarını, böylece erdemli olacaklarını sanıyorlar ancak doktorları dikkatle dinleyen ama onların yap dediklerinden hiçbirini yapmayan hastalara benziyorlar. Adil işler yaparak kişi adil, ölçülü işler yaparak kişi ölçülü olur.”