Kitap bir mektuptan oluşuyor ve bir solukta bitiyor. Kendini bu denli kaptırmış bi kadınla kim ne kadar empati kurabilir bilmiyorum ama okurken acıyı, aciziyeti hissedebiliyorsunuz. Yine de yazarın baştacı edebileceğim kitabı hala 'Satranç'tır. Zweig okumaya devam.
Hızlı okunabilen, sıkmayan, bunaltmayan, yer yer güldüren ama aslına bakılırsa biraz trajik mevzulardan bahseden bir kitap.'Bu kadınlar hiç mi gülmeyecek?' diye merak ettiriyor okurken.
Seray Şahiner'le tanışma kitabımız oldu sırada Antabus var.
Sabahattin Ali ile karşılaşmam birinin, Facebook'ta bir öyküsünü paylaşmasıyla olmuştu. Değirmen... En az 6 sene olmuştur. 1 sene kadar önce de YKY'den çıkan bütün şiirlerinin yer aldığı kitabı okumuştum ve Kürk Mantolu Madonna'yı. İkisi de beni Değirmen kadar etkilememişti. Gerçi Değirmen'i de şimdi okusam aynı etkiyi yaratır mı bilmiyorum ama ...
Kuyucaklı Yusuf , Değirmen'den sonra okuduğum en iyi Sabahattin Ali eseri oldu. Sevmeseydim artık Sabahattin Ali ile anlaşamadığımı kabul edip yollarımızı ayıracaktım ama şimdi hangi kitabını okusam diye bakıyorum.Değirmen'i yeniden okumaya korkuyorum...
Ha bu arada eklemeden geçmeyeyim benim okuduğum 2009 baskısı YKY kitabı. Ahmet Oktay'a ait önsöz niteliğinde bir eleştiri yazısı karşılıyor sizi kitabı açar açmaz. Onu en son okuyun. Kitabın son sayfasından spoiler veren önsöz mü olur?
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025211bin okunma