Tarihi atmosferle kurgulanmış bir roman. Veba gibi bulaşıcı bir hastalığı tüm ayrıntılarıyla sosyal yönleriyle verişi bugün yaşadığımız pandemiyle örtüşüyor. Dolayısıyla bugüne uyarlanabildiği için okuması daha keyifli hale geliyor. Yardım için toplanan eşyaların çalınıp eskiciye satılması, insanların maddi kayba uğramamak için vebayı görmezden gelmesi, sosyal hayattan vazgeçememeleri vs çok tanıdık değil mi?