İbadetler zorla yapılır, kötülükleri terk etmek ağır gelirse, bu durum kişi için noksanlıktır ve bu hal ile insan saadetin Kemâl derecesine ulaşamaz. Evet, bu şekilde mücâhede(gayret) tamamen terkten daha hayırlıdır. Bunun içindir ki Allah (c.c.) şöyle buyurmuştur.
ŞÜPHESİZ O (SABIR VE NAMAZ), ALLAH'A SAYGIDAN KALBİ ÜRPERENLER DIŞINDA HERKESE ZOR VE AĞIR GELEN BİR GÖREVDİR.