çok hüzünlü bir kitap...raif karakterini artık hiçbir zaman unutamam...böyle güzel aşk bu kadar tutkulu bir aşk yeryüzünde gerçekten var mıdır acaba ? kitap bana 3 şey öğretti...
1.sessiz sakin hiçbir işe yaramıyor görünen insanlarında gerçekten bir iç dünyaları vardır bunları araştırmak ve gerçek kimliklerini ortaya çıkarmak gerek..
2-gördüğümüz bir şey aslında hiç gördüğümüz gibi olmayabilir ( raif maria yı romanın sonlarında hep haksız yere yargılamıştı )
3- aşk bulduysan onu ne pahasına olursa olsun kaybetme peşinde koş