Yaradanın işlerindeki hikmetine hangi fani akıl erdirmiş? İnsan denilen muamma resmini çizerken, evren ressamının neden bu kadar zıt boyalar kullandığını hangi zeka kavrayabilmiş?
Yazar demek istiyor ki, aydınlar dine karşı çıkar, geleneklerimizi eleştirir ve Batı uygarlığı karşısında Doğu'yu küçümserken, bizzat Batılı bir aydın kendi uygarlığının temel değerleriyle bizimkini karşılaştırdığında bizimkinin üstünlüğünü kabul ediyor.
Onun derecesinde bir adamın hala sevginin en ilkel aşamasında kalması ne garip şey. Sevmeyi sevilen şeye tek başına sahip çıkmak ne vahşi bir şeydi. Aşık bir esirci mi? Dünyadaki servet,güzellik,sevgiler ve sevgililer herkese yeter,herkesin hakkı...