Sen insanlardaki çirkinliği tanıyorsun ama sen geri kalanları tanımıyorsun bilmiyorsun. Onların içlerinde iyilik ve güzellik olabileceğini görmüyorsun inanmıyorsun. İnsanların sadece bir yanını görüyorsun ve sadece o var sanıyorsun hatta bundan şüphe duymuyorsun
Bana öyle geliyor ki zamanın insanlara yıllardan ve kederdn başka pek bir şey kazandırdığı çok yaygın bir yanılgı. Bide hafıza evet hafıza o olmazsa zamanın bize karşı bir silahı olmazdı.
Sizce insanların düşünceleri bellirli bir yaşta ansızın önem mi kazanır. Şuan ki hisleriniz eskiye göre daha mı keskin, düşünceleriniz daha mı berak , gözleriniz o kadar iyi görüyor mu?
Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git.
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin
Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık
Sevgiyeydi ilk açılışı gözlerimizin sırf onaydı,
Bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun oturmuştu
Bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti
Yoktu dünlerde evvelsi günlerdeki yoksulluğumuz
Sanki hiç olmamıştı
Oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu
Cemal Süreya