Birkimse

Birkimse
@ceoceo
Bil ki : her insan kendi ayıplarını bilme konusunda cahildir. Kişi nefsi ile biraz mücadele edip günahlarını terk edince ; kendi nefsini terbiye etmiş , ahlakını güzelleştirmiş ve mücahedeye ihtiyacı olmadığını zannetmiş olur. Bu nedenle güzel ahlakın alametlerini izah etmek gereklidir. Güzel ahlak imandır ; kötü ahlak ise nifaktır.
Sayfa 86·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Birkimse

, bir kitap okudu
Puan vermedi·125 syf.·
2022 1. kitabı
İmam Gazali
9.2/10 · 4.633 okunma
Birkaç kişi olduğumuzda kendimizi konuşmak zorunda hissederiz , konuşurken de her zaman düşünemeyiz ve kimi zaman başkalarının hoşuna gitmek için ağzımızdan onların duymayı isteyeceği sözler çıkar. Yalnızken kendimi özgür hissediyorum , canımın istediği şeyi düşünebilirim , kendi düşüncelerime sığınıyorum , " kafası başka yerde " denilenlerden oluyorum . Kafamın başka yerde olmasına bayılıyorum , düşüncelerimin arasındaki yollara sapmayı , zihnimdeki çılgınlıkları özgür bırakmayı çok seviyorum.
Sayfa 45·Kitabı okudu
"Beraberlik güzeldir," dedi Demian . "Ama dört bir yanda yeşerip boy attığını gördüğümüz durum için bir beraberlik denemez asla. Gerçek bir beraberlik yeni doğacak , bireylerin birbirlerini daha iyi tanımasından kaynaklanacak ve bir süre için dünyaya bir başka biçim verecektir. Şu an beraberlik adı altında gözlemlenen şey , bir sürü oluşumdur yalnızca .İnsanlar birbirine kaçıp sığınıyorlarsa , birbirinden korktukları içindir ; beyler kendi aralarında birbirlerine sığınıyor , işçiler kendi aralarında , bilginler yine kendi aralarında birbirlerine kaçıp sığınıyorlar. Peki niçin korkuyorlar birbirlerinden? Kendi kendisiyle uzlaşamayan insan korkar yalnız . Şimdikiler korkuyorlarsa , kendi kendilerini tanımak istemediklerindendir...
Sayfa 165·Kitabı okudu
Acı çekenlere merhamet etmek insanlıktır , herkese yaraşır ; vaktiyle teselliye muhtaç olmuş ve bunu başkalarında bulmuş olanların ise boynunun borcudur .