"İyiyi, 'güzel ve yüksek şeyleri' ne kadar çok anladıysam, o kadar derinlerine battım, sıkıştım kaldım içlerinde.. Sanki bu hal bir hastalık, bir düzensizlik değil, benim doğal halimdi; sonunda buna karşı koyma isteğim bile kalmamıştı."
Kitabı tek cümleyle özetlemek gerekirse en iyisini sen bilmediğin sürece hep başkaları en iyisini bilir ve sana o bildiğinide yaptırır. Başkasının bilgisi ilr bilgili olursun ama başkasının aklı ile akıllı olamazsın.