Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ceyda

Sabitlenmiş gönderi
Bazı insanlarda empati kurma zorluğu “narsisizm” gibi bir kişilik bozukluğundan kaynaklanır. Bu kişiler kendilerini kendi ihtiyaçlarına öyle kaptırırlar ki yakınlarının ihtiyaçlarına karşılık vermeyi hiçbir zaman öğrenemezler.
Sayfa 238Kitabı okudu
Reklam
“Yaşamımızdaki dışsal olayların tümü rastlantıdır. Bana her zaman böyle olmuştur. Bu, kaderin bir marifeti. Yalnız içimdekilerin bir niteliği ve kalıcı bir değeri oldu. Sonuçta dışsal olayların tümü silikleşti. Belki de zaten dışsal olaylar o kadar da önemli değillerdi ya da içsel gelişmemin aşamalarıyla örtüştükleri oranda önemliydiler…” Jung’un ifade ettiği gibi yalnızca içsel deneyimlerle bir şeyleri inşa edebiliriz. Dışarıda olan biten her şey zaten yok olacaktır.
Sayfa 52 - Carl Gustav Jung
Hayır diyemediğinizde, özgür değilsinizdir. Yaşamınızın ipleri başkalarının elindedir. Hayatınızdaki herkes iplerinizden çekiştirerek oradan oraya savuruyordur sizi. Ne bir yere ulaşabiliyorsunuzdur artık ne de kim olduğunuzu ve aslında ne istediğinizi düşünecek kadar gücünüz kalmıştır.
Sayfa 23

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Uyku Tekniği
Uykulu ve gevşek  duruma girdiğinizde, çaba gösterme durumu asgari düzeye iner. Bunun sebebi, bilinçaltının en fazla yüzeye çıktığı zamanın uykudan hemen önce ve uyandıktan hemen sonra olmasıdır. Bu haldeyken, isteğinizi nötr hale getiren ve bu yüzden bilinçaltınızın kabul etmesini engelleyen olumsuz düşünceler de orada olmazlar. 
Sayfa 99
Bilinçli zihninize engeller, ayak bağları ve gecikmeler getirdiğinizde, bilinçaltınızda bulunan bilgeliği ve zekayı da reddedersiniz. Aslında, bilinçaltınızın, sorununuzu çözemeyeceğini söylemiş olursunuz. Bu da zihinsel ve duygusal tıkanmaya ve arkasından hastalıklara ve nevrotik eğilimlere sebep olur
Sayfa 51
Reklam
Bilinçaltınız iyi ya da kötü her türlü tohumu kabul eden bir toprak parçası gibidir. Düşünceleriniz aktiftir; bunlar tohumlardır. Olumsuz ve yıkıcı düşünceler bilinçaltınızda olumsuz bir şekilde işlemeye devam eder. Er ya da geç bunlar ortaya çıkar ve içeriklerine uygun dış deneyimler olarak biçimlenir. Unutmayın, bilinçaltınız düşüncelerinizin iyi ya da kötü, gerçek ya da yanlış olduğunu kanıtlamaya çalışmaz. Düşüncelerinizin ya da telkinlerinizin doğasına uygun bir şekilde yanıt verir. Örneğin, yanlış olabileceği halde bilinçli olarak bir şeyin doğru olduğunu varsayarsak, bilinçaltınız bunu doğru olarak kabul eder ve ardından gelmesi gereken sonuçları yaratmaya koyulur çünkü siz bilinçli olarak bunun doğru olduğunu varsaymışsınızdır.
Sayfa 35
Bilincinize getirmediğiniz her şey, karşınıza kader olarak çıkar
Sayfa 109 - Carl jung
İyileşme Görüntüleri ve Beynimiz
Doidge, sadece hayal ederek beynimizi değiştirebileceğimizi söylemektedir. Gözlerimizi kapatıp bir eylemi imgelediğimizde o eylemi gerçekten yapar gibi beynimizdeki birincil görme korteksimiz aktif hale gelmektedir
Sayfa 66
Nasıl yaşayacağımız konusunda özgür olduğumuz gibi, Mill istediğimiz gibi düşünmekte ve konuşmakta da özgür olmamız gerektiğini düşünüyordu. Açık tartışmalar toplum için çok yararlıydı çünkü insanları, inandıkları şeyler hakkında düşünmeye zorluyorlardı. Görüşlerinizi karşı görüşlere sahip insanların meydan okumasına açmazsanız, muhtemelen onları gerçekten savunamayacağınız “ölü dogmalar”, önyargılar olarak kabul etmek durumunda kalırsınız.
Sayfa 215 - John Stuart MillKitabı okudu
360 syf.
·
Puan vermedi
·
78 günde okudu
Felsefenin Kısa Tarihi
Felsefenin Kısa TarihiNigel Warburton
8.5/10 · 6,9bin okunma
Reklam
Eğer pembe çerçeveli gözlükler takıyorsanız, görsel deneyiminizin her yönü renklenecektir. Onları takıyor olduğunuzu unutabilirsiniz, ama onlar hâlâ gördüklerinizi etkilemeye devam eder. Immanuel Kant hepimizin dünyayı bunun gibi bir filtreden geçirerek anladığına ve böyle yaşadığına inanıyordu. Filtre, insan zihnidir. Her şeyi nasıl deneyimlediğimizi belirler ve o deneyime belirli bir şekil yükler.
Sayfa 167 - Immanuel KantKitabı okudu
Her şeye gücü yeten iyi bir tanrı nasıl olur da kötü olanı hoşgörebilirdi? Tanrı kötülüğü durduramıyorsa, o zaman gerçek anlamda mutlak bir güce sahip olamazdı. Yapabilecekleri olduğu halde kötülüğü önlemeye istekli olmayan bir tanrı nasıl mutlak iyi olabilirdi? Bu hiç de mantıklı değildi. Aynı sorular günümüzde bile insanlar için kafa karıştırıcıdır. Augustinus ahlaki kötülüğe odaklandı. Böyle bir kötülüğün olduğunu bilen ve onu engellemek için hiçbir şey yapmayan iyi bir tanrı fikrini anlamanın güç olduğunu farketti.
Basitçe ifade edersek, Sokrates iyi bir konuşmacı, Platon başarılı bir yazar, Aristoteles ise her şeyle ilgilenen biriydi. Sokrates ve Platon gördüğümüz dünyayı, yalnızca soyut felsefi düşünceyle ulaşılabilecek olan hakiki gerçekliğin soluk bir yansıması olarak düşünüyordu; Aristoteles ise tam aksine, çevresindeki her şeyin ayrıntısıyla büyülenmişti.
İyi aile yoktur. Ya da, paradoks şu ki iyi aile, “İyi aile yoktur” düsturuyla hareket edebilen aile olabilir ancak. En iyi anne baba bile çocuğuna zarar verir. Anne-babanın çocuğa verdiği zararı örtbas edebilmek için anne-babalık kurumsallaştırılmış ve kutsallaştırılmıştır.
Ceyda
Bir kitabı okumaya başladı
İyi Aile Yoktur
İyi Aile YokturNihan Kaya
8.2/10 · 6bin okunma
217 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.