Yarın neler olacaktı? Ölecek miydi, kalacak mıydı? Kalmak... İşte ölümden de çapraşık ve zor mesele. Asıl mesele kalmaktı, günlerin getireceği ile boğuşmaktı, onlara yenilmemek veya onlara layık olmaktı, aşınmadan, bozulmadan, çirkinleşmeden, satılmadan ayakta kalabilmekti.