“… Postacı filmindeki boynu bükük şiir hırsızı postacı, şair Pablo Neruda ya ‘Şiirler onları yazanlara ait değildir’ der. ‘Onlara ihtiyaç duyanlara aittir.’ Sahiden de öyledir.”
“ Üniversite hocalarından biri (kendisi aynı zamanda şairdi) bana herhangi bir eser hakkında sorulması gereken tek bir esas soru olduğunu söylemişti: Canlı mıdır ölü mü?… Biyolojik açıdan bakıldığında, canlı şeyler büyür, değişir ve üreyebilir; ölü şeylerse faaliyetsizdir. Bir metin nasıl büyüyüp, değişip üreyebilir? Ancak bir okurla karşılıklı etkileşim kurarak, bu okur zaman ve mekan açısından yazara ne kadar uzak olursa olsun...”