Daha önce yazılan incelemeleri de okuduğumda şöyle bir kanıya vardım: her okuyan kendine farklı anlam çıkarıyor tıpkı edebi şiir gibi. Daha önce okuyanların anlattıklarını bulamadım ancak kendi anlamımı buldum diyebilirim. Kitabın kapağını kapadığımda şunu düşündüm. Bizler de kendimizi çoğu konuda yeterli görebiliyoruz ancak dışarıdan bakıldığında gerçekten öyle mi?
Doğu YolculuğuHermann Hesse · Can Yayınları · 20193,381 okunma
Her şey birse, o zaman iyi ve dürüst bir insanın hiçbir değeri kalmaz. Maviyle sarı, iyiyle kötü arasında bir fark yoksa, o zaman iyilik diye bir şey de yok demektir.