Loresi yine yapmış yapacağını<3
9/10
·576 syf.··
Beğendi
·
2026 11. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2026 20:05
Öncelikle selamlarrrrrr!!! Spoiler içerir; Bugün sizlere "Bülbül Kapanı III" kitabının yorumu ile geldim. Bu kitaba başladığımdan itibaren Bülbülo'yu ne kadar özlediğimi farkettim. 7 ay önce ikinci kitabı bitirmiştim. Açıkçası beklentimin altında kalmıştı. Bu nedenle 7 aydır süreli erteledim. Ama 5 gün önce elim bu kitaba gitti ve dedim ki ben bu kitabı okuyacağım. Neyse, gelelim yoruma. Bence kitap akıcı değildi ama bazı yerleri akıcıydı. İlk 250 sayfa akmadı ama sonrası su gibi aktı. 5 günde bitirdim. Mafyatik bir askeri kurgu. Ana çifti de seviyorum ama Biricik ve Cihan ikilisine ayrı bir tutuldum, Aşırı tatlılar. Unutmadan söyleyeyim, şu uçurum sahnesinde bir şaştım kaldım. İçim parçalandı DA, bebek nasıl ölmedi?????? Cidden bir saçma geldi ama NEYSE. Onun dışında dediğim gibi gayet güzel bir kurgu. Ayrıca geldik son kitaba. İçimde bir hüzün var. Konusunu ilk kitapta olsam söylerdim ama şuan nerde başladığını ilk kitabı çok hatırlamıyorum. Üzgünüm. Son olarak diğer kitapların puanlarının yazayım, Bülbül Kapanı I → 7/10 Bülbül Kapanı II →7/10 Son kitabın incelemesinde görüşmek üzere !
1000Kitap
Bülbül Kapanı IIILoresima · Ephesus Yayınları · 20251,491 okunma
Nerde o umursamaz, zeki gotik kız??
5/10
·302 syf.··
2026 2. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 22 Mart 2026 00:13
Bu kitaptan beklentim fazlaydı. Teal ve Ronan diğer kitaplarda ilgi çekicilerdi. Özellikle Teal'in ayrı bir havası vardı. Ama bu kitapta o hava yerle bir oldu resmen. Ne yazik ki umduğumu bulamadım Teal kendi içinde bile tutarsızlıklara sahipti. Hani o umursamaz, zeki gotik kız havası. "Yok ben duyguları anlayamam, güzellik nedir ki?" ve benzeri birçok şeyi kendi hakkında anlatıyor. Ama iki sayfa sonra süt dökmüş kediye dönüyor. Böyle bir karakter iyi bir derinliğe sahip olabilirdi, bu potansiyele sahipti, özellikle ilk sayfalardaki monologlarıyla bunun sinyalini veriyordu ama olmadı. **Düz bir karakter. ** Konusu Birbirlerinden haz etmeyen Ronan ve Teal arasındaki anlaşmalı evlilik, buna sebep olan sırlar üzerine yoğunlaşıyor. Ronan, aristokrat bir ailenin tek oğlu olarak görücü usulü anlaşmalı evliliği olacağını bilir ve bunu mümkün olduğunca engellemeye çalışır. Teal'e kadar bütün kızları anlaşmadan döndürebilse de Teal'i vazgeçiremez. Ronan onu vazgeçirmek için Teal'in sırlarını açığa çıkarmak isterken, Teal ise intikam için çabalar. Teal Gotik, garip kızımız. Bahsettiğim gibi kendisi asosyal, umursamaz, zeki, sert bir karakter olarak gösterildi seri boyunca. Ama onun da klasik Rina'nın kadın karakterleri gibi olduğunu Ayrıca Teal aralarında en zeki gibi gözükürken en aptalı olabilir; saçma sapan planlar(planı o kadar mantıksizdi ki...), kitap ilerledikçe kötüleşen iç monologlar vb. Hakkını yemeyelim, bazı repliklerinde içimden "Harikasın kızım, helal be!" dediğim oldu. Hatta kulüp olayını gerçekten sevdim. Ronan'ın aslında Teal'in TİPİ OLMAMASİ da çoook güzel bir detaydı(Bunlara benzer hoşuma giden detaylar da vardı).Buralardan o kadar güzel ilerleyebilir di ki. Karakterin aurasını ve değişimini görürdük. Ne yazık ki olmadı yine erkeği karşısında
Vicious PrinceRina Kent · Blackthorn Books, LLC · 2025132 okunma
Reklam
Spoilerle karışık inceleme
Puan vermedi·194 syf.··
2026 17. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 22 Mart 2026 17:15
Ferid Edgü den okuduğum ilk kitaptı. Dili biraz derin anlayış ve kavrama istiyordu üstü kapalı ya da anlaşılmayacak bazı cümleleri vardı bazı yerleri iki defa okudum. Genel olarak fena değildi sadece sonu belki farklı olabilirdi. Yer yer hayal mi görüyor gerçeği mi anlatıyor diye çok düşündüm ve haliyle ara ara koptum. Yani tabii değişik ve sıradışı bir konu; sonuçta bir vakit gözünüzü açıyorsunuz farklı bir yerdesiniz, geçmişinizi hatırlamıyorsunuz,bilmediğiniz insanların arasındasın ve en önemlisi sizi anlayan yok ve farklı bir dil konuşuluyor. Kahramanın bir denizci olup olmadığını? Sürgün olup olmadığını yoksa gerçekten bir kazazede olup olmadığıni çok düşüneceksiniz kitapta. Eeesi kazazedemiz yavaş yavaş tanışır köy halkıyla ve hem öğretmen hem öğrenci olur onlara okul açar valiyle de sıkıntılar oluyor ve uzun ve zorlu geçen bir kış bekler onu. Doğu'da köyde öğretmenlik yapanlar bilir iletişimin ulaşımın zorluğunu ve şunu söylemek istiyorum bundan önce de iki dil bir bavul filmini izlemiştim tam olarak bu konuyla paraleldi öneririm (: Eeesi nerde kaldık bir sürgün mü bir kazazede denizci olduğu bilinmez kahramanımız köy halkıyla tanışır öğrencilerle de görmediği birçok şey görür bebeklerin ölümü, salgın hastalıklar gibi vs. Çocuklara nerden ne öğretecegini bilemez ama en sonunda her iki tarafta memnun olur. Ve Halitin mevzusu da etkileyiciydi daha kundaktayken bir mevzu yüzünden babası öldürülür daha sonra üç çocuğu o başka yerde çalışırken ölür çok korkunç şeyler bunlar ama kıyıda köşede olur geçer kim önemser ki! Birçok şeyde böyle olmuyor mu ?!.. Eesi sonra bu iki acemin olayından içeri girmişmis ne kadar doğru bilinmez ve sonra kaybolur Halit( Kahraman bunu sorgular ve Halit kırılır).Eesi olaylar tuhaf devam eder. Kahramana birçok kişiden gelen farklı
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Sel Yayınları · 201713,9bin okunma
Nalına da mıhına da
10/10
·464 syf.··
Beğendi
·
2026 12. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 07 Mart 2026 02:41
Cidden çok cesur yazar bu Kemal Tahir. Ne Cumhuriyetten vazgeçmiş ne de Osmanlı mirasından. Yanlış anlaşılmasın sakın ikisine de mavi boncuk dağıtmamış, aksine nerde ne aksıyorsa çekinmeden yazmış. Bunca zaman nasıl oldu da okumadım diye üzüldüm açıkçası. Ya hiç okumamış olsaydım?
Yol AyrımıKemal Tahir · Ketebe Yayınları · 20224,156 okunma
Okuduguma Çok Pişmanım!
1/10
·784 syf.·
2026 24. kitabı
Spoilerli ama okuyun da benim yaptigim hatayı yapmayın. İlk kitap 700 küsur sayfa bu kitapta da 700 küsur sayfa sonuç hiçbir ilerleme gosteremeden yine ayrılan çift. Ki bu ayrılma da öyle saçma ki 3 yılını yedi ikisinde... İlk kitabı yazarın gereksiz uzatmasina rağmen az da olsa severek okumuştum ama cidden yarısı boş muhabbet diğer yarısı da ayrı boş muhabbetti çoğu yeri atladım zaten, sonları ne olacak diye okudum. Ve bam sonda bir ayrilik yaşadık hadi bir şekilde anladık bu sonu aksiyon lazımdı falan Doğa'nin birden affetmesine bile sinir olmuşken kabullendim ama bu kitabın sonuna ne demeliyim? Kimse de takilmamis nasıl kabullendiler? Yahu 3 yıl gitmiş hayatlarından. Doğanın bir şekilde ayrılmasına bile tamam desem sonrasında susması çabalamamasi birde üstüne nisanlanmasi bu normal mi? Doğa annesinin tehdidiyle (doğanın dayisi darbeden dolayı soruşturma geçirmiş annesi de yeğen olarak sende etiketlisin o pöh le evlenirsen sikayet ederim sizi diyor. Pöh olunca evlendiği kişilerde önemli ya Doğukan bu durumda meslekten atılır evlenirse) birden aşkından öldüğü dogukandan ayrılıyor. Nedenini söylemiyor (aramıza sır ve yalan olmasın demelerine rağmen) üstüne eski sevgilisine döneceğini ima ediyor. Aradan geçen 1-2 yılda annesinin tehdidi ortadan kalkıyor (dayı aklaniyor) ama doğa hanım gidipte barışmaya yanaşmıyor biraz daha zaman geçiyor ve diyor ki aşkından olsemde dogukana gitmem (ironi) başkasıyla nisanlaniyor. Doğukan da çok kıskançtı guya kız gitti nişanlandı hiçbirşey demedi son dakika geldi diye Doğayı affetti...... Cidden bir tersleme beni kırdın kavgası nasıl hayatına başkasını alırsın hesaplasmasi yok. (3. kitapta belki dedim ama baktım ilk sayfaya yok yani sonrasinda olsa ne yazar kizi affetti bile) Sinir olduğum için direk bunları yazdım ama daha fazla
Şehadet - Millet İçin 2Tuğçe Aksal · Parola Yayınları · 202593 okunma
Zümrüdüanka Yoldaşlığı
7/10
·1114 syf.··
2026 6. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2026 02:37
Serimizin beşinci kitabı da bitti. Baya uzun bir kitaptı… Son iki kitabın çok iyi olmasından sonra bu kitapta biraz sıkıldım ya… Olaylar falan çok sürükleyiciydi bence ama ben genel olarak işlenişi çok beğenmedim sanırım. Filmi daha çok beğenmiş olabilir hatta. Kitabın adı zümrüdünka yoldaşlığı evet ama biz yoldaşlığı yada planlarını falan okumuyoruz. Biz kitapta Harry’i takip ettiğimiz için, kendisinin de sürekli yakındığı gibi, bizim hiçbir şeyden çoğunlukla haberimiz olmuyor. Diğer kitaplarda olaylarda genel bir gizem vardı. Mesela ilk kitapta, üç başlı köpeğin neyi korumaya çalıştığı ve kimin hırsızlık yapmak istediği, ikinci kitapta sırlar odasını kimin açtığı, üçüncü kitapta Sirius Black’in nerde olduğu ve hakkındaki gerçekler, dördüncü kitapta kimin Harry’in adını kadehe koyduğu ayrıca genel olarak turnuva zaten… Ama bu kitapta doğru dürüst bir gizem olmamasına rağmen en uzun kitap, ve kitabın ana konusunu pek görmüyoruz bile dediğim gibi. Onun dışında çocukların kendi aralarında kurdukları D.O. da filmde daha çok gösterilmişti bence. Yani az bişey pratik yaptıklarını görüyoruz ama genel olarak yazılıp geçilmişti yani. Ee iki en önemli şey çıkınca kitapta daha durağan ve eğlencesiz şeyler kaldı. Mesela Umbridge. Kendisi için kitapta daha acımasız deniliyordu ama ben pek öyle hissetmedim. Yani filmde yaptıkları dışında hiçbir şey yapmıyor ki?? ve ceza kısımlarını 1-2 kez okuduktan sonra atladık zaten okumadık bile. Belki sadece ekstra acımasızlık olarak Harry ve ikizleri takımdan atmasını söyleyebiliriz o da filmde var mı yok mu hatırlamıyorum bile çok bi olayı yoktu. Snape ve Zihinbend dersleri de çok sadeyi yani hiç bir şey olmuyordu son ders dışında. Kitap boyunca genel olarak olaylar çok geçiştirilmiş gibi hissettim, çok “vauge" di bazı yerler ve kitaptaki
Harry Potter ve Zümrüdüanka YoldaşlığıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 201832,4bin okunma
Reklam
Reklam