"Korku... Korku ve insan, korku ve insan talihi, insanın insana hücumu, o hiç yere düşmanlık. Fakat neyi aldatabilirdim, kime anlatabilirdim? İnsan neyi anlatabilir? İnsan insana, insanlara hangi derdini anlatabilir? Yıldızlar birbiriyle konuşabilir, insan insanla konuşamaz."
Çok düşündüm, kaç puan vermeliyim? 10’u hak eder miydi? Belki. Ama sonu beni tatmin etmedi. O zaman 9’du. Fakat içinde beni rahatsız eden pek çok olay vardı. 7 mi vermeliydim? Ama sayfaları durmadan çevirmeme neden oldu. O hâlde 8 olsun. 8 de az gibi. 8,5 diyeyim mi? Olabilir. Ama şimdi de 8,5 yok puanlamada. 9 mu, 8 mi? Bilmem. Karar veremedim. 8 olsun; içim rahat etmezse sonra değiştiririm, değil mi?