Yine bittikten sonra boş boş tavana baktıran kitaplardan biri.
Veronika, hayatta her şeyi tüketmiş olduğuna ve yapacak bir şey kalmadığına inanan genç bir kızdır. Hayatın monotonluğundan sıkılır ve intihar etmeye çalışır. Bir intihar girişiminden sonra içtiği ilaçlar yüzünden 6 gün ömrü kaldığını öğrenir.
Okumak istediğim kitaplardan biri değildi ama kitaba duyduğum merak daha üstün geldi. Başlarından ortalarına kadar ben bu kitabı neden okuyorum diye düşündüm ve kitabın depresif ilerleyişi de düşüncemi destekledi. Kitaba bağlanışım Veronika 'nın aşık olmasıyla oldu. Veronika kendisini umutsuzluğa hapsetmiş bir karakterdi hastanede kaldığı sürede kendi iç yolculuğuna çıkıp hayatta yaşanacak güzel günlerin olacağının farkına vardı. Düşündürücü ve sakinleştirici bir kitaptı. Paulo Coelho' nun sakinleştirici kalemine söyleyecek bir söz yok zaten. İyi okumalar!
Bu kitapta üç ayrı hikaye var.
1. Edip, babası yüzünden intihar ettiğini düşündüğü annesinin cesedini banyoda bulan küçük bir çocuk. Büyüyünce babasından kalan yüklü bir miras ile geçiniyor ve büyük bir kütüphane kuruyor. Annesini küçük yaşta kaybettiği için ilgiye muhtaç bir çocuk olarak tasvir ediliyor. Psikiyatristi Zihni aracılığıyla.
gerçek dünyada insanlar ile bağ kuramadığı için kadın kitap karakterlerine benzeyen kadınlarla birlikte oluyor önce çalıkuşu'nun feridesi sonra Aşkı memnu'nun Bihter'i ile evleniyor. Karısını da başka kadın kahramanları canlandıran kadınlarla aldatıyor. Bir gün bir otel odasında ölü bulunuyor çok sürpriz bir isim tarafından hem de. Bu olay davaya bambaşka bir boyut katıyor...
İkinci hikaye atölyede ölü bulunan overlokçu kız Gülseren ile ilgili.
Üçüncü hikayede bir cinayet, bir intihar ve kayıp bir doktor var. Cinayetten ve intihardan sonra kanser tedavisini bulan doktor kayboluyor. Kaybolan doktorun öldürülen kadınla da sevgili.
Nevzat komiser ve ekibi olaya dahil olunca işler çözülmeye başlıyor ama Ahmet Ümit kitaplarında kaybolan kişiler beklenmedik yerlerden çıkar.
Çok güzel ve akıcı bir kitaptı. Tavsiye ederim.