"Okumak 'aşk'tır"
Sayılara aşkla matematik,sözlere aşkla edebiyat.mı olur sahi
Renklerin-Notaların-Harflerin-Rakamların ahengi olmasa çekilir mi dünyanın derdi
//cihangir.ay
"Şimdi ne hayatım hayat, ne rüyam rüya! Bazan kendimi denizlerin dibinde kalmış gibi hissediyorum. Dünyada bu hissi benden başka duyan var mı acaba? Belki “Hatıralar”ı yazdıran bu hissin acısıdır.Ama hatıralarla beraber beni yaşatan da belki gene bu histir."
"Ben hayattan kaçıyorum; dışarıda hayat, insanlar hiçbir şey söylemiyorlar bana. Ben onlardan değilim. Beni onlardan ayıran ne oldu?
Bunu, ben bilmediğim gibi, doktor da bilmiyor. Hayatta sığınacak tek yerim varsa o da “Hâtıralar”dır. Ya bir gün hâtıraları yazıp bitirirsem? "
"En gücü de budur zaten. Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan çok daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir.”"