"Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan, bütün insanları anlar"
8 günde bitirdim. Cehennem'e kıyasla daha kolay okunabilir olsa da okurken yine zorlandığım bir kitap oldu. Metaforik ögeler bakımından nispeten daha yalın bir eserdi.
(Spoiler)
Cehennemden Cennete giderken uğradığı Araf'ta yine kendisine eşlik eden Vergilius, kitabın sonunda onu bırakarak bir nevi Beatrice'e teslim eder. Beatrice'ine kavuşan Dante'nin Cennet'te yaşadıklarını oldukça merak ediyorum ancak kendimi bir süre dinlenme moduna alarak daha hafif kitaplar okuyacağım.