Gerçek dostluğun ne olduğunu bilirim; bildiğim için de dostumu kendime çekmekten çok kendimi ona veririm. Ona iyilik etmeyi onun bana iyilik etmesinden daha çok istemekle kalmam; kendine edeceği her iyiliğin bana da iyilik olmasını isterim.
İnsanın fazla yaklaştığı ya da fazla uzaklaştığı resimler etkilerini yitirirler. Sadece tek bir noktada doğru yerde durursunuz. Diğer noktalarda ya çok uzakta ya da çok yakında, ya çok yüksekte ya da alçakta duruyorsunuzdur.(...)
Anadolu, Ahmed'ini soruyor. Ahmed'i ne için harcadığımızı bir söyleyebilsek, onunla ne kazandığımızı bir anaya anlatabilsek, onu övündürecek bir haber verebilsek... Fakat biz Ahmed'i kumarda kaybettik!