İnsanın belli başlı iki günahı vardır, öbürleri bunlardan çıkar: sabırsızlık ve tembellik. Sabırsız oldukları için Cennet'ten kovuldular, tembelliklerinden geri dönemiyorlar.
Yaşam düşüncenin "önünde" gidiyorsa, düşünce tık-nefes; düşünce yaşamın "önüne" geçerse de, yaşam karman çorman olur. Her iki durumda da, dilegelme yetersiz kalır: ya eksik, ya fazla...
Bütün yazılmışlardan, yalnızca, kişinin kanıyla yazdığını severim. Kanla yaz: göreceksin ki, kan, tindir.
Nietzsche
Zarathustra, "Okuma ve yazma üzerine"