Mecburi Vazgeçişler: Yeni Başlangıçların İlk Domino Taşı
9/10
·400 syf.··
2026 25. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 04:52
Mecburi vazgeçişler insanın hayatını kötüye mi sürükler yoksa yeni bir başlangıcın kapısını mı açar? Lucy Maud Montgomery'nin Yeşilin Kızı Anne-2 isimli kitabını okurken aklımda ilk beliren soru bu oldu çünkü olaylar en son Matthew Cuthbert'in vefatı ve Marilla Cuthbert'in göz rahatsızlığının ilerlemesi üzerine Anne'in çok istediği üniversiteye gitmekten vazgeçmesiyle başlamakta. Eser; Anne'in hayatındaki 16-18 yaş dönemini odağına almakta. Kitabı yaklaşık 10-15 gün önce okuyup bitirdim o yüzden bu incelememde bazı noktaları atlamış olabilirim. Eksiğim olursa affola, bunları belirtmeniz benim için eşsiz bir katkı olur. Bununla birlikte eserdeki bazı olaylara değineceğim için bu inceleme yazısı spoiler içermektedir. Olay kurgusu çok güzeldi. Herhangi bir mantık hatası gibi bir şeye rastlamadım yani olaylar doğal bir akış içerisinde verilmiş. Bununla beraber olaylar okuru doyurucu bir biçimde sunulmuştu; ne çok gereksiz uzun ne de çok üstünkörüydü. Romanı okurken birçok duyguyu, düşünceyi hissedip deneyimledim. Yani anlatılanların okur olarak bana ulaşması ve bunun sonucu anlatının bende karşılık bulması çok güzeldi. Hissettiğim, deneyimlediğim temalara kitaptan örnekler verecek olursam: 1) Marilla ve Anne'nin Davy ve Dora Keith'i açıkta bırakmayıp yanına alması kısmında merhamet gibi temiz bir hissi deneyimledim. 2) Anne'nin Avonlea okulunda öğretmen olması ve işini hakkını vererek, severek yapması; bana görev bilincinin önemini bir kez daha hatırlattı. 3) Anne ve arkadaşlarının Avonlea için bir geliştirme derneği kurması, dayanışma ve yardımlaşma temasını vurguladı. 4) Bayan Lavender'in eski aşkı ile yıllar sonra evlenmesi ise eserde en sevindiğim ve mutlu olduğum kısımlardan birisiydi. Bence serinin ilk kitabındaki gibi baskın bir vurucu kısım yok çünkü
1000Kitap
Yeşilin Kızı Anne 2L. M. Montgomery · Ephesus Yayınları · 20207,9bin okunma
10/10
·293 syf.··
Beğendi
·
2026 28. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 23:57
Bu kitap beni kahretti. Resmen o Eğlence Parkı'nda birebir gezmiş, Mike ile o uçurtmayı uçurmuş, o kumsalda ateş başında oturmuş kadar oldum. Gerçekten harikaydı. Sadece tek eksiği bence Devin'in hayatının ilerleyen kısımlarının aceleye gelmesiydi. Evet geçmişte yaşadıkları çok güzel anlatılmış ama arkadaşlarıyla o olaydan sonra geçirdikleri vakitlerden kısa kesitler okumak isterdim... Arkadaşlık ilişkilerini, sevgililik dönemlerini, yaşanan talihsiz olayları, ergenlik dönemindeki bir erkeğin duygu ve düşünce geçişlerini, bir çocuğun ailesinin eline bakmasındansa kendi parasını kazanmak için verdiği emekleri okumak müthiş bir deneyimdi bence. Hele ki öldürülen kızın hikayesinin tamamlanmasını, cinayetin ardındaki kişinin bulunması için yapılan şeylerin de anlatılması çok güzeldi. Özellikle Mike ile olan sahnelere de bayıldım. Son anlarını yaşayan bir çocuğu sevindirmek için elinden geleni yapması çok hoştu. Kitabın sonu beni ne kadar üzmüş olsa da yine de her sayfası birbirinden güzel ve akıcıydı. Klasik King kitapları gibi korku-gerilim bulamayacaksınız. Sadece bir sahne var ki orada hafiften gerilebilirsiniz. Onun dışında sıcak ilişkiler, hüzün ve dostluktan oluşan oldukça sade bir kitap... Devin Jones, yazın çalışmak için Eğlence Parkı'na gelir. Sevgilisinden uzakta bir yaz geçirmek onu üzse de bu işe ihtiyacı vardır. Çok güzel dostluklar kurar ve yorucu da olsa yaptığı işten oldukça keyif alır. Yazın bitimine doğru sevgilisinden ayrılan Devin, okula ara verip bir yıl daha orada çalışmak ister. Bu esnada arkadaşlarıyla parkın da keyfini çıkartan Devin, anlatılan hikayeden etkilenir. Yıllar önce korku tünelinde öldürülen bir kızın, oraya musallat olduğu ve bazı kişilere göründüğü söylenir. Arkadaşlarıyla tünele girer ancak hiçbir şey göremez. Yine de bu işin peşini
Edebiyat
Eğlence ParkıStephen King · Sayfa6 Yayınları · 2013785 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
5/10
·476 syf.··
2026 38. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 13:27
Emily Henry sevdiğim bir yazardır. Ortalama bulduğum kitapları da olsa da genelde severim kalemini. Ama bu kitapta o kadar sıkıldım ki… ilk olarak konusundan sonra da hislerimden bahsedeceğim. Konusu,Daphne düğününe az bir zaman kala nişanlısı tarafından terk ediliyor. Terk edilme sebebi de Peter’in en yakın kız arkadaşına aşık olduğunu fark etmesi.Daphne, nişanlısının peşinden Waning Körfezi’ne geldiği için burada tanıdıgı hiç kimse yok. Yaşadığı ev de Peter’a ait olduğu için bu yaz sonuna kadar kalacağı bir yer bulması gerekiyor.Nişanlısının Daphne’yi terk etmesi sebebi bu olan malum arkadaşın da hayatında biri var,Miles.O da terk edilince iki derbeder Miles’in evde yaşamaya başlıyorlar. Çiftimizin yaşadıklarını okuyoruz. Genel olarak eleştireceğim bir yorum olacağı için Spoiler verebilirim ,şimdiden uyarayım. İlk olarak çeviri kaynaklı mı yoksa yazarın kitabı mı böyleydi bilmiyorum kitap böyle elimde akıp gitmedi bir türlü. Çevirmene de haksızlık yapmak istemiyorum. Bu kitaba başlamadan önce çevirmenin diğer çevirdiği kitabı okuduğumu fark ettim. Orada böyle bir sorun yoktu. Ama daha önce yazarın okuduğum kitaplarında da bu tarz bir sorun olduğunu hatırlamıyorum. Çünkü olsaydı bu benim yazara bir daha şans vermemi zorlaştırıyor. Yani böyle sanki fantastik bir kitap okuyormuşum gibi aynı cümleleri dönüp dönüp tekrar okudum. Anlamadığım yerler oldu yani romantik bir kitaptan bahsediyoruz. Kitaptaki ana karakterlerin hiçbirini yükselmedim.Daphne’nin baba kaynaklı güven sorunları var anlıyorum. Ama mükemmel bir anne tarafından yetiştirilmiş. Elbette babasının yerine dolduramaz ancak Miles’in bir tane ebeveynini bile iyi değil. Ve berbat ebeveynlerine rağmen kız kardeşini onlardan korumak adına ciddi bir çaba sarf etmiş. Böyle bir durum olunca Daphne’nin hali biraz bana
Gülünç Bir HikayeEmily Henry · Epsilion Yayınevi · 20263 okunma
MEKTUP ARKADAŞIM
9/10
Merhaba, can yelegini okudugum an bittim. O kadar uzuldum ki. Aiden bazi hareketlerin tuhaf olsa da can yelegiyle her sey silindi. Ve hayaletken de beklemis hani..Mektuplarinla her sey cok anlamli oldu ve sonraki caban Kayla'yi beklemen cok cok iyiydi. Kayla'ya da assiri assiri uzuldum. Onun baslarda evde yalniz hali cidden ben de cok korktum ve korku filmlerindense okumak daha korkutucu yazar korkuyu cok iyi yansitmisti. Dante gondermeleri ve alintilar cok hostu. Mektup arkadasim zaten her sey. Kayla ve Aiden dialoglari cok hostu aslinda over smut disinda. Fiona'nin sanki bir cocuga anlatirmis gibi Kayla'ya anlatmasi, Fiona'nin da Kayla icin uzuldugunu cok hissettim. Boyle bir sonun benzerini daha once The Others filminde gormustum. Ama kitapta karsilasinca farkli karakterlerle ve olayla yine sok edici oldu. Cok guzeldi son 40 sayfayi aglayarak okudum. Mektup Arkadaşım
1000Kitap
Mektup ArkadaşımJ.T. Geissinger · Juno Kitap · 2025390 okunma
Spoi icerebilir
8/10
·330 syf.··
2026 9. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 22:59
yani iyi hostu ama neden surekli dolandira dolandira anlattığını anlamadim ama sonda bilimsel ve hukuksal olarak açıklamasının olmasi cok hosuma gitti onun disinda kismen tahmin edilebilir bi son ama gayet guzel kurgu
Kardeşimin HikayesiZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2019126,6bin okunma
8/10
·528 syf.··
Beğendi
·
2026 18. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 10:06
Öncelikle şunu mutlaka belirtmeliyim: Kitabı okumaya başlamadan önce lütfen kitabın içerik uyarısını dikkate alın. ​Dark romance türünü çok seviyorum ve bu kitap, türünün hakkını veren örneklerden biriydi. Karakterlerin sürekli birbirini manipüle ettiği, saçma sapan kararlar aldıkları ve o hafif 'manyak' hallerini okumak inanılmaz keyifliydi. Ancak şunu da belirtmeliyim ki, bu kitaptaki karakterlerin hiçbiri romantize edilecek türden değil. Aksine, kendi içlerindeki karanlık ve sorunlu yanlarıyla kurgunun bir parçasılar. ​Özellikle Nergis ve Tufan arasındaki o zehirli dinamik, birbirlerini sürekli zorlamaları ve aralarındaki bitmek bilmeyen gerilim, kitabı benim için aşırı sürükleyici kıldı. Tufan, Nergisi manipüle ederken bunu anlayıp yinede manipüle olmak ayrı hoştu. Bir yerden sonra karakterlerin yaptıklarına inanmıyorsunuz ama bir bakmışsınız yalancı çoban hikayesine dönmüşler. ​Karanlık atmosferin içinde beni eğlendiren detaylar da yok değildi. Kitaptaki arkadaş grubunun mesajlaşmalarını okumak çok keyifliydi. Ayrıca Tufan’ın o asla komik olmayan şakaları ve her seferinde gelen 'Bu sefer de mi olmadı ya?' çıkışları... Onun bu halleri, karakterin yapısı yanında çok özgün duruyordu. ​Hem gerilimi yüksek hem de her sayfası ayrı bir kaos barındıran, kesinlikle unutulmaz bir okuma deneyimiydi. Son bölümden sonra da sıradaki kitabı iple çekmeye başladım.
Bir Nergis Tufanı: NefretCeylin Petrikor · Martı Yayınları · 202674 okunma