Hiç kimsenin beni tanımadığı bir yerde, hiç kimseyi tanımadığım bir yerde, sakin bir akşamüstü, hafif bir yemek, sıfır muhataplık, sıfır muhabbet çokça huzur istiyorum. Tam da şu an!
Sende amin yazarmısın…?
Niyet ettim bugün hayırlı, bereketli, helal ve çokça tez zamanda hesabıma benim için para gelmesine. Amin.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kalbimi de ruhumu da çok yordum. Bazı şeylerin hep keşkesi ve pişmanlığı oldu. Kalbimin derinliğinde çokça ümitsizlik, kırgınlık, sevgisizlik yatıyor. Çoğu az da olsa mutluluğun her an bir litre göz yaşına sebep olabiliyor. Çok biriktirmişliğim var hepsi içimde kocaman bir yanardağ... Karşımdakini mutlu edebilmek için çaba sarf ettiğim ne varsa hiç olmadığım , yapmadığım hakarete maruz kalarak bana kötü şekilde döndü sevmenin, değer vermenin çok ağır bedelleri varmış... Birçok hayallerim, umutlarım vardı. Hayallerimin içine hiç ummadığım şeyleri hayallerime kattım. Hep yarım kaldım birçok kez kırıldım birçok kez sustum... Ne hayaller kaldı ne umutlar... hayat bir döngü içinde dönüp duruyor sadece; aynı duygular, aynı yaşanmışlıklar, aynı hatalar, aynı hevesler... Bir gün gerçek anlamda iyileşmeyi istiyorum. Benliğimi korumak, kendime saygımı kaybetmeden tekrar eski neşemi kazanmak kaybettiğim bütün renklerimi tekrar tekrar hayatıma katmak için yaşamayı Umut etmek istiyorum. Ve beni yoran bu tüm duygularımdan kurtulmak istiyorum. Ruhumu, kalbimi , benliğimi iyileştirmek, duyduğum onca kötü kelimelerinin ağırlığından üzerimde atmak istiyorum . Kendimi kimseye ispatlamak zorunda da değilim. Kendi çizdiğim yolumla tekrar en dipten bile tek başıma mücadele ederek kendimi yeniden ayağa kaldıracağım. Kendi doğrularımla, var gücümle yürüdüğüm bir yol tek başıma...
1000Kitap
dünya geçiciyi elde etme ve çokça kaybetmekten ibaret
Alıntı
Empatiyi Özümseyelim mi?
Merhaba arkadaşlar, herkese mutlu sabahlar, sağlıklı hayatlar... Ben Eklektik Fenomenolog Dr.Muhammet Barkım CANLIOĞLU. Üzerinde çalışmakta olduğum "Post-Westphalia" (Post Vestfalya) isimli kitabımın hazırlıklarını sürdürüp, idari-akademik-entelektüel çalışmalarıma devam ederken bugünkü yazımda Husserl'in Transendental Fenomenolojisinde Başkasının Beni Sorununun çözümünde kilit, kurucusu olduğum eklektik fenomenolojinin gelişiminde başat ve insanlığın yaşadığı buhranların aşılmasında aygıt rolü üstlenen bir kavrama odaklanmak istiyorum: "Empati" Empati kavramı çoğu kez günlük hayatın sığlaştırıcı perspektifinden kurtulmayan, derinliği tam olarak anlaşılamayan ve tekrarlandıkça anlam kaybına uğrayan talihsiz bir kelime... Günlük hayatta "Kendini başkasının yerine koyma" minvalinde kullanılan empati Husserl'in ortodoks fenomenolojisinde "Anlam oluşturma sürecinde, ötekinin bilinciyle bütünleşilmesini sağlayan ve öznelerarasılığın temelini oluşturan unsur" olarak öne çıkmaktadır. Eklektik fenomenolojide ise "olguların ve olayların değişmez özünü, yorumlarla çeşitlenen sözünü ve tartışmalarla şekillenen izini aynı ortak paydada yoğuran esas bileşik" olarak değerlendirilmektedir. Empati, gündelik hayatta derdi olana "vah vah", müjdesi olana "ne mutlu sana" diyerek geçiştirilen ama asıl teorik boyutunda insan sayısı kadar olay olgu ve bunlara karşılık gelen farklı duygu kombinasyonları olduğunun bilincinde olarak hiçbir tavrı ötekileştirmemeyi içerdiğinden anlık onaylamaların ötesinde durumlara ömürlük hazırlık içeren bir duruşu vurgular. Çağımızda kendi vicdanını sosyal medyadaki kısa bir videoya ya da dizilerdeki kurgusal karakterlerin abartılı acılarına gözyaşı dökerek tatmin eden sığ kitlelerin "Empati" kavramını gerekli hassasiyetle ele alabilmeleri önce Husserlyen
Doktor MBC soruyor
Batın | el-Batın İsminin Anlamı Batın isminin lügat anlamları Batane kökünden türemiş olan el-Batın ismi, gizli olmak, içerde olmak, içine nüfuz etmek, girmek, bir şeyin iç yüzünü bilmek anlamlarına gelmektedir. EL-BÂTIN: Mahlukâtın nazarlarından gizlenen; her şe­yin iç yüzünden haberdar olan. “O, Evveldir, Ahirdir, Zahirdir, Batındır. O, her şeyi bilendir.” (Hadid, 57:3) El-Batın, aynı zamanda gizli anlamına gelmektedir. Giz­li sırlarımızı bilen Allah, bizim gizli olarak yaptığımız gü­nahlarımızı da bilir; ona gizli yoktur. Batın isminin ıstılah anlamları: Batın; zatı, duyu ve hislerle kavranamayandır. Batın; görünmeyenleri ve gizli olanları bilendir. Batın; hiç kimsenin idrak edemediği sırları içinde barındıran. Batın | el-Batın Dualar ve Zikirler EL-BÂTIN isminin zikri (62) adettir. Zikir saati Ay; zikir günü Pazartesi’dir. Büyük Ebcede göre hesaplanarak zikri de uygun görülmüştür. Bu takdirde miktarı (62×62=3844) olur. Batın | el-Batın esmasıyla yapılacak Dualar: Rasulullah (s.a.v) yatmadan önce Rabbimize bu isimleriyle dua etmiştir. Biz de bu isimleri öğrenerek bunlarla dua etmeliyiz. Ey yedi kat göğün, büyük arşın, bizim ve her şeyin Rabbi olan Allah‟ım! Çekirdeği ve tohumu yaran, Tevrat, İncil ve Furkan‟ı (Hakla batılı birbirinden ayıran Kur‟an-ı Kerim) indiren Allah‟ım! Her şeyin şerrinden Sana sığınırım. Perçemim Sen‟in elindedir. Sen ilksin, Sen‟den önce hiçbir şey yoktur. Sen sonsun, Sen‟den sonra hiçbir şey yoktur. Sen zâhirsin (mutlak galipsin, hakimiyet ve otoriten evrende görülür), Sen‟in üstünde hiçbir şey yoktur. Sen Batınsın (Zâtın görülmez ama Sen bütün gizlilikleri bilensin), Sen‟in ötende hiçbir şey yoktur. Bizden borcu gider ve bizi fakirlikten kurtarıp zenginleştir. Hak Tealanın bu yüce adının vekili ve hizmet meleği olan (Bıtyâil)
Din İslam