Cehennemliklerden olup dünyada pek rahat yaşayan biri kıyamet gününde getirilip cehenneme bir kere daldırılır. Sonra:
-Ey Ademoğlu! Sen hayırlı bir gün gördün mü? Herhangi bir nimete sahip oldum mu denilir. O kişi:
-Hayır vallahi Rabbim! Öyle bir şey görmedim der. Cennetliklerden olup, dünya da insanların en yoksul olanı getirilir cennete bir kere daldırılır. Ona da:
-Ey Ademoğlu! Sen herhangi bir yoksulluk sıkıntı gördün mü? Hiç zorluk ve darlık çektin mi?denilir. O kişi de:
-Hayır vallahi Rabbim hiçbir yoksulluk ve sıkıntı görmedim, zorluk ve darlık çekmedim, der.