Yalnızca bir durum vardır ki, insan inadına, bilinçli olarak, kendisi için zararlı, aptalca olanı da isteyebilir, hatta özellikle de en aptalca olanı... Bunu özellikle, kendisi için en aptalca olan bile olsa, istemek hakkına sahip olmak, kendisi için yalnızca iyiyi istemek zorunluluğunu üzerinden atmak için yapar. Evet, bu en aptalca istek, bu kapris aslında, baylar, insanoğlu için yeryüzünde olan her şeyden (özellikle bazı durumlarda) en yararlı olanıdır. Ayrıca, (bize gözle görünür bir zarar veriyor, çıkar üzerine mantığımıza bütünüyle ters düşüyor olsa bile) bizim için her türlü çıkardan daha yararlı da olabilir; çünkü ne de olsa, bizim için en önemli, en değerli olan şeyi, yani kişiliğimizi, benliğimizi içermektedir.