"Geleceğe ya da geçmişe, düşüncenin özgür olduğu, insanların birbirlerinden farklı oldukları ve yapayalnız yaşamadıkları bir zamana; gerçeğin var olduğu ve yapılanın yok edilemeyeceği bir zamana"
1774 yılında, iki haftada, mektuplar halinde ve şiirsel bir dille yazılmıştır. Goethe bu romanı yazdığında 25 yaşındaydı ve onun hayatından esinlenilmiştir. Goethe'nin alman aydınlanmasının öncüsü olduğu söylenebilir. Yasak aşkını anlattığı bu dönemde, platonik bireyler için intiharlar hiçbir dönemde bu dönemde olduğu kadar sık görülmemiştir. Nacizane tavsiyem sizi derinden etkileyen, istediğiniz karşılığı hiçbir zaman alamadığınız veya alamayacağınız bir şahıs varsa aklınızda, okunmamalıdır. Son olarak kitabı okuduktan sonra her sabah güzel doğan güneşe ''işte yine insanların birbirlerine zehir edebileceği bir nimeti bağışlıyor gökyüzü!'' diyerek isyan etmeniz mümkün.