Selamlar. Öncelikle bu okuduğum ilk hayat hikayesi kitabıydı daha ne hikayeler vardır da... Ben bunu çok beğendim. Aslında tam olarak sonuna kadar bitirdiğimi söyleyemeyeceğim çünkü bir kadın olarak sünnet mevzusu beni derinden etkiledi, her açıdan. Bir keresinde filminden bir kesite denk gelmiştim ve o kesitte bile midem tepetaklak olmuştu. Okurken o duyguyu iliklerime kadar hissettim. Sanki olanlar benim başıma geliyormuş gibi korku dolu bir paniğe kapıldı bedenim. Benim bünyemin hassasiyetinin eseri mi bilmiyorum ama sünnet mevzusunun açıldığı her anda karnıma saplanan ağrıyı tahmin edemezsiniz. Ben kitabın sonlarına doğru kaldıramayıp okumayı bıraksam da oradan buradan öğrendiğim için okudum olarak kaydettim. Okumanızı öneririm. Kadınların nasıl zorluklar içinde olduğunu anlatıyor bence. Mideniz kaldırabilirse okuyabilirsiniz. Artı olarak eklemek istediğim mevzu şudur ki bu kitap Somali'nin geri kafalı bir bolgesinden olan ve kendi hayatını inşa eden güçlü bir kadını anlatıyor. Hiç kimse doğduğu eve, ailesine, coğrafyasına prangalı değildir. Hepimiz kendi yollarımızı kendimiz çizebiliriz. Sahip olmamız gereken tek bir şey var o da yaşama olan tutkumuz. Hayatı sevdikten kendinizi sevdikten sonra her şeyi başarabileceğimizin bir kanıtıdır bu kitap.