Deniz Ata Karacan

Deniz Ata Karacan
@dak12

Deniz Ata Karacan

, bir kitap okudu
7/10
·152 syf.·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Mart 2021 00:00
·
2021 8. kitabı
Ahmet Ümit
7.4/10 · 14,1bin okunma
Reklam
8/10
·302 syf.··
2021 5. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2021 00:00
DİKKAT SPOİLER İÇEREBİLİR Okuduğum ilk Grange kitabı... Genel olarak beğendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Orijinal ve yaratıcı bir hikayesi vardı. Kitabın son 40-50 sayfası kalmışken, katil cerrahın kim olduğunu farkına varıyorsunuz ama yine de, olay tamamen açıklığa kavuşunca tüyleri diken diken edebiliyor. Kitapta beğenmediğim tek şey, genelinde de sonunda da, karakter ve mekan betimlemeleri cümlelerce sürüyorken; gerildiğimiz, heyecan içeren yerlerin daha düz yazılmış olmasıydı. (Özellikle kitabın ortalarında aksiyon içeren yerler, Bulgar ajanların ölümü vs.) Aynı şekilde finaldeki son 2-3 bölümde de, "hadi artık" diye gerilmiş bir şekilde hızlı hızlı okurken, fazla uzun mekan tasvirleri heyecanı söndürüyor. Betimlemeler, elbette edebiyatın çok önemli bir taşı, fakat; polisiye türündeki bir kitapta, heyecanımı yavaşlatacak kadar uzun betimlemeleri açıkçası sevemedim.
Leyleklerin UçuşuJean-Christophe Grangé · Doğan Kitap · 202412,4bin okunma
7/10
·480 syf.··
2021 4. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2021 00:00
Öncelikle yayınevinden başlamak istiyorum. Çeviri kötü, editörlük ise aşırı aşırı kötüydü. Dikkati sürekli dağıtan bir unsurdu bana kalırsa. Bu sitedeki, kitaplara gerçekten gönül vermiş insanlardan herhangi biri çok daha iyi editleyebilirdi kitabı. -BURADAN SONRASI SPOİLER İÇEREBİLİR- Kitaba gelirsek, evet güzel bir kitaptı, sürükleyici merak uyandırıcı bir yanı da vardı ama "1.5 günde okudum, sabaha kadar okudum 4te kitap kucağımda uyuyakaldım" diyenleri görünce çok şaşırdım açıkçası. Ben birçok polisiye kitabında heyecan konusunda bir eşik olduğuna inanıyorum. O eşiğe gelene kadar standart bir ilerleme, hikayeyi yedirme karakterleri anlatma; eşik atlanınca ise kitabı elden düşürememe... Açıkçası on gün boyunca "ha şimdi atlayacak, ha atladı o eşiği" diye diye kitabı bitirdim. Kitabın finali beni çok üzdü. Seri katilin harika bir sebebi var, çok zeki bir adam ve süper bir final belirlemiş kafasında. Yahu kardeşim bizi gerim gerim gererek bi vahşet yazsana, kitaba değil 7, 17 puan vereyim o zaman. Ama yok, adam enseleniyor ve bu o kadar alelacele bir şekilde, kısacık, heyecansız yazılmış ki, inanın okurken tereddüt yaşadım, Gurney, hayal mi kuruyor ne oluyor diye. Ayrıca havada kalan birkaç şey de oldu kitapta. Boston -olması lazım- şehrinde yıllar önce işlenen benzer cinayet. Aynı kişinin işi mi, değil mi nedir ne değildir... Yani işin özü, kitap 10 üzerinden 7'den fazlası değil bence. Çok zorlarsak 7.5 olur, o kadar...
Aklından Bir Sayı TutJohn Verdon · Koridor Yayıncılık · 20231,683 okunma