Gercekten bahsedilen kadar okuması zor bir o kadarda sayfalar ilerledikçe daha zevkli olmaya baslayan bir kitap oldu benim için. Okurken rüyamı gerçekmi diye ayırt etmesi hem okuyucu icin hemde kahramanımız Emin için zor oluyor bence. Kadının ve erkegin aşktan beklentisi, yaşamdan, insanlardan, dogadan beklentisi ve hatta insan bencilliği, kadın veya erkek olmaktan çıkarılıp birbirlerini özgürleştirmek üzerine kurulmuş, gercekler ve rüyalar bütünü üzerine oturtulmuş. Bu konular tartışılırken hem kendi değerlerini hemde insanlığın hayata ve dogaya dair değerleri sorgulanmış. Benim kitapta en çok hoşuma giden şeylerden biri de yapraklardan sıklıkla ve etkileyici bir sekilde bahsedilmis olması. Okurken bircok yaprağa dokundum. Hatta sonra kalktım kendi bitkilerimin yapraklarına dokundum. Dogada var olan herşeyin bir anlamı var dedirten bir metafor olmuş. Dedigim gibi sindirmesi biraz zaman alan ama keyifli bir kitap, okuyacak olanlara şimdiden güzel vakitler diliyorum :)