Dünyanın en tehlikeli insanı; cehâletinin farkında olmayan, kendi fikir ve hislerini mutlak hakikat sanan, muhatabı sustuğunda ise bunu kendisine verilmiş bir onay zanneden kimsedir. Ne yazık ki son zamanlarda, haddini bilmeyen, söylediğini tartmadan konuşan ve cehaletini özgüvenle sergileyen bu tip insanlarla her zamankinden daha fazla karşılaşıyoruz. Sessizliği olgunluk değil, zafer sanıyorlar. Davranış Bilimleri Uzmanı |Terapist Fatih Cihan
1000Kitap
Neden?
Bana garip gelen fakat bazı kişilerin ısrarla yaptığı bir davranış. Kendini görüşü tamamen doğru olarak görmek.* İdda ediyorum ki kendi görüşünün hakkında da pek fikri yok. Üstüne başka bir görüşe karşı olup kendi bildiğiyle ilerlemeye epey ısrarcı. Başka görüşlere kapalı olmak.* Ya burada iki farklı nokta var. 1. Görüşleri tamamen dinlemeden reddetmek. 2. Anlamak içşn değil cevap vermek için dikkat kesilmek. Yani anlıyamıyorum. Neden görüşlere bu kadar kapalıyız?
1000Kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
🌿Kırmayın insanları... Belki o gün, hayatla savaşmakta zorlandığı bir gündür. Sizin fark etmediğiniz bir cümle, onun için son damla olabilir. Kimse neyle baş ettiğini tam anlatamaz; bazıları gülerek susar, bazıları sessiz sedasız dağılır. Kalplere dokunurken ölçünüz merhamet olsun. Çünkü bazen bir söz, insanın umudunu elinden alabilir. Unutmayın, her insanın içinde kimseye göstermediği kırgınlıklar, geceleri bir başına verdiği mücadeleler vardır. Belki sizin sıradan gördüğünüz bir davranış, onun yüreğinde derin bir yara bırakacaktır. İyi olmak zor değil; biraz anlayış, biraz merhamet ve biraz da kalp gerekir.🌿 🦢🫧
22.01:)
Kendine karşı davranış şeklin korku yolunun adaletsizliği yerine, sevgi yolunun saygısını taşısın:)
1000Kitap
.. Psikologlar yalnızca "Ne yaptı?" sorusunu sormazlar. Aynı zamanda: "Bunu neden yaptı?" 🧐 "Bu davranış hangi ihtiyacı karşılıyor?" 🤨 "Başka hangi yollarla aynı ihtiyacını karşılayabilir?" sorularını da sorarlar.🤔 Bu yaklaşımın önemli bir sonucu vardır: Davranışı anlamak, onu haklı çıkarmak anlamına gelmez. Ama davranışın altında yatan ihtiyacı fark etmek, hem kendimizi hem de başkalarını daha doğru anlamamıza yardımcı olur. .. Psikolojide sağlıklı yaklaşım, tek bir davranıştan kesin sonuç çıkarmak yerine o davranışın bağlamını ve kişinin yaşantısını anlamaya çalışmaktır. #alıntı
Psikoloji
Sevilmek ve onaylanmak ile kendin olmak ve doğru olduğuna inandığın şeyi yapmak arasında kalırsan, her zaman ikincisini seç. Şunu unutma: Aynı davranış bir insanda iyi hisler uyandırırken, başka bir insanda rahatsızlık yaratabilir. Bu yüzden kendini başkalarının tepkilerine göre sürekli şekillendirme. Niyetin doğruysa, duruşun sağlamsa ve yaptığın şeyin arkasında durabiliyorsan, herkesin bunu onaylamasını bekleme. Çünkü herkes tarafından sevilmeye çalışmak, çoğu zaman kendinden uzaklaşmak demektir. Örneğin: Net sınırlar koyduğunda, sağlıklı ilişkiler kurabilen biri bunu olgunlukla karşılar; ama sınır tanımaya alışık olmayan biri bunu soğukluk ya da reddedilme gibi algılayabilir. Başarını açıkça gösterdiğinde, kendine güvenen biri bundan ilham alabilir; ama kendi eksiklikleriyle yüzleşmek istemeyen biri bunu kibir gibi görebilir. Dürüst konuştuğunda, gerçeği duymaya hazır biri bunu değerli bulur; ama kendi hatalarıyla yüzleşmek istemeyen biri seni kırıcı olmakla suçlayabilir. Kendi yolunu seçtiğinde, seni gerçekten önemseyen biri kararına saygı duyar; ama seni kontrol etmek isteyen biri bunu nankörlük ya da uzaklaşma olarak yorumlayabilir.
Duygu ve Düşünce