Dedi bir fani…

Herkese selamün aleyküm, Aranızdan bir kişiye aşağıdan seçmiş olduğu bir eseri hediye etmek istiyorum. Yapmanız gereken tek şey eser adını belirtmenizdir. Herkes için hayırlısı olsun. Eserler: * Allah Aşkı * İlim Yolunda Sabır * Ailede Saklı Cennet * Râvi * Yol Gösteren Mısralar * Arifler Bahçesi * İslam Deklarasyonu ve Tarihi Savunma *Maneviyatı Yükselten İlkeler Açıklanma Tarihi: 04.05.2023
1K
Dedi bir fani…
Kimsenin istemediği ve seçmediği kitap olursa onu istiyorum, belki de beni bekliyordur bir köşede.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kadın olmanın eksiklik olarak hissettirilmediği ya da hatta kadınlık erkekliğin hiç olmadığı bir evrende var olma ayrıcalığına sahip olan varlıklar ne kadar şanslı olduklarını biliyorlar mıdır acaba? Peygamberlerin bile hepsi erkek. Allah beni erkek olarak yaratsa sanki daha mı çok severdi diye hissetmekten yoruldum. Biliyorum O takvadaki üstünlüğümüze bakıyor ama neden takvada bile erkekler daha üstün, kadının nefsi sınavı yaratılış itibariyle yine daha zor kılınmış sanki başarması ekstra zor olsun gibi. Neden?
Abdulselam isimli okura yanıt verildi
Dedi bir fani…
@Abduselamdogan teşekkür ederim sözleriniz iyi geliyor ama yine de hislerimin neden öyle olduğunu böyle hissetmeyi kendimin istemediğini biliyorum, Allah dilemese biz dileyemeyiz de, bu yüzden içime gelen hisler de ondan geliyor ve ona dönecek tıpkı ruhum gibi. Ben heyecanlanmak istiyorum diyerek heyecanlanabilir miyiz ya da ben şu an da çok telaşlı hissetmek istiyorum, çok mutlu olmak istiyorum, ağlamak istiyorum dediğimizde gerçekleştirebiliyor muyuz, bilinçli ve kontrollü bir şekilde kendi oluşturduğumuz şeyler değil duygularımız. Sanki duygular da imtihan araçları gibi ilahi tesirler olarak bize gönderiliyor.
Kadın olmanın eksiklik olarak hissettirilmediği ya da hatta kadınlık erkekliğin hiç olmadığı bir evrende var olma ayrıcalığına sahip olan varlıklar ne kadar şanslı olduklarını biliyorlar mıdır acaba? Peygamberlerin bile hepsi erkek. Allah beni erkek olarak yaratsa sanki daha mı çok severdi diye hissetmekten yoruldum. Biliyorum O takvadaki üstünlüğümüze bakıyor ama neden takvada bile erkekler daha üstün, kadının nefsi sınavı yaratılış itibariyle yine daha zor kılınmış sanki başarması ekstra zor olsun gibi. Neden?
Abdulselam isimli okura yanıt verildi
Dedi bir fani…
@Abduselamdogan hayır tabi ki alemlerden anladığım sadece o değil planet bazlı değil bahsettiğim mikro makro, evrenin her yerinde mikro ve makro alemler var dünyada da var başka galaksilerde de var ve evet iradesi olan tüm varlıklar sınanıyorlar ama bizim gibi değil bizim algılayabileceğimiz şekilde değil en azından. Sorun sınanmak da değil. Farkında olmak sorgulayabilmek ve bunun hiçbir şeyi değiştirmemesi çaresizliği, temelde yalnızlık sevgisizlik hislerinin bunları söyletiyor olması ve paradoksik olarak bu hislerimizin bile bize ait olmadığı bizim elimizde olan şeyler olmaması gerçeği.
Kadın olmanın eksiklik olarak hissettirilmediği ya da hatta kadınlık erkekliğin hiç olmadığı bir evrende var olma ayrıcalığına sahip olan varlıklar ne kadar şanslı olduklarını biliyorlar mıdır acaba? Peygamberlerin bile hepsi erkek. Allah beni erkek olarak yaratsa sanki daha mı çok severdi diye hissetmekten yoruldum. Biliyorum O takvadaki üstünlüğümüze bakıyor ama neden takvada bile erkekler daha üstün, kadının nefsi sınavı yaratılış itibariyle yine daha zor kılınmış sanki başarması ekstra zor olsun gibi. Neden?
Abdulselam isimli okura yanıt verildi
Dedi bir fani…
@Abduselamdogan mikrokozmosa göre üstünlüğümüz, makrokozmosa göre bir hiç olduğumuz gerçeğini değiştirmiyor ne yazık ki sonsuz alemlerde esamemiz bile yok ne ilmimizle ne de irademizle, aslında acizliğimiz o kadar büyük ki aciz kelimesini kendimiz için kullanmak bile haddimiz değil. Konu nerden nereye geldi yine eziklik hissiyle son buldu, en acısı da zaten ezik ve zavallı olduğunu bildiğin bir alemde bile eştürüne kıyasla eksik ve ezik olduğunu hissetmek. Tek tesellin de işte bitki veya hayvan değilim diyerek şükretmek oluyor.
Kadın olmanın eksiklik olarak hissettirilmediği ya da hatta kadınlık erkekliğin hiç olmadığı bir evrende var olma ayrıcalığına sahip olan varlıklar ne kadar şanslı olduklarını biliyorlar mıdır acaba? Peygamberlerin bile hepsi erkek. Allah beni erkek olarak yaratsa sanki daha mı çok severdi diye hissetmekten yoruldum. Biliyorum O takvadaki üstünlüğümüze bakıyor ama neden takvada bile erkekler daha üstün, kadının nefsi sınavı yaratılış itibariyle yine daha zor kılınmış sanki başarması ekstra zor olsun gibi. Neden?
Abdulselam isimli okura yanıt verildi
Dedi bir fani…
@Abduselamdogan Allah’ın sonsuz olması bilgisi yeterince delildir. Allah tüm ilmini kurana sığdırmış olsaydı kuran Allah’ın kendisi olurdu da ondan. Bize sunduğu kuran sadece onun ilminin zerresi.