Ayşe Keleş

Ayşe Keleş
@dedimki
Yazar,Güzellik Uzmanı Eğitmeni
İZMİR
856 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
BİZİ ÖLDÜRMEYEN ACI GÜÇLENDİRİR
Orta Anadolu’nun kadim geleneklerinden biridir "Yılkılık". Köylüler ve çiftçiler, yıllarca her türlü işlerinde kullandıkları, ekmeklerini paylaştıkları atlar yaşlanıp güçten düştüğünde onları "yılkılığa" ayırırlar. Bir atın yılkılığa ayrılması, aslında onun gözden çıkarılması demektir. Sahibi artık o atı beslemek ya da ahırında barındırmak istemez. Akşam vakti sürü içeri alınırken, o yorgun atın yüzüne kapılar sertçe kapatılır. At, kapıyı tekmelese de, gitmemek için dirense de çaresizdir; tek başına vahşi doğanın kucağına, çetin şartlara terk edilir. Sahibi içinden, "Eğer bu kışa dayanır, hayatta kalmayı başarırsa baharda onu geri alır, işlerimde yine kullanırım" diye geçirir. Fakat o uzun ve dondurucu kış şartlarında vahşi hayvanlara karşı yaşam savaşı veren Yılkı Atı, bu süreçte daha da güçlenir. Uçsuz bucaksız dağların ve alabildiğine mavi gökyüzünün altında, aslında ne kadar özgürce koşabileceğini fark eder. Çektiği acılar onu ya öldürecektir ya da eskisinden çok daha güçlü kılacaktır. Aslında bu dünyada hepimiz birer Yılkı atıyız. Kimimiz çok erken yaşlarda, kimimiz hayatın orta yerinde kendi mücadelemizle baş başa bırakılıyoruz. Bir şekilde hayata atılıyor, kapılar yüzümüze kapandığında ayakta kalmayı öğreniyoruz. Yılmak yok, yıkılmak yok. Rabbim hepimizi iyi insanlarla karşılaştırsın ve verdiği her haklı mücadeleden galip çıkarsın. Ayşe Keleş
Reklam
MÜLK ALLAHINDIR Yaşadığımız bu büyük felaket hepimizi derinden yaraladı.Yüzlerce içimizi yakan hikaye hala canımızı yakmaya devam ediyor. Deprem bölgesinde yaşanan bir hikayeyi anlatmak istiyorum. Kiracısına yüksek fiyatlar isteyerek gelmiş ev sahibi. Düşük maaş ile çalışan kiracı bu kadar fiyat ile kirayı ödeyemeyeceğini söylemiş. Ev sahibi<O zaman çıkacaksın. Ev benim ,mülk benim istediğime istediğim fiyattan veririm>demiş. Kiracı çaresiz bir gecekonduya taşınmak zorunda kalmış. Büyük deprem sonrası ‘’Benim mülküm istediğime istediğim fiyata veririm’’ diyen ev sahibinin binası yıkılmış. Eşini göçük altında kaybetmiş. Eski kiracısı büyük bir insanlık gösterip çaresiz adamı gecekondusuna davet etmiş ve yardım etmiş. Eski ev sahibi büyük bir pişmanlık içinde. ’’Beni affet Allah'ım Mülkün sahibi sensin ’’deyip eski kiracısından da af dilemiş. Bu dünya iyi ve merhametli insanlar sayesinde güzelleşecek. Bu beden bu can bile bize ait değilken mülk sahibiyiz diyemeyiz. Merhametli ,dürüst, vicdan sahibi insanlara selam olsun. Allah böyle afetler bir daha yaşatmasın. Kaybettiğimiz canlara rahmetler diliyorum. Mekanları cennet olsun. Ülkemize sabır, yaralarımızı saracak güç , kardeşlik ve birlik diliyorum. Ayşe Keleş
Reklam