İnsanın yalnızca yarısı kendisidir; öteki yarısı da kendisini nasıl ifade ettiğidir. Her insan, başına geleni ifade edebilecek kadar sanatçı olmalıdır.
Karşımızdaki insanın, muhatabımızın içindeki iyiliği, derinliği, güzelliği aşikar edecek bir gayretimiz olmuyor. Kadir bilmek aslında bu; cevheri yere düşürmemek.