Puan vermedi·152 syf.·
2026 85. kitabı
Dehşet bir kitap. Reis Bey'in muhteşem dönüşümü... Vicdan azabı insana neler yaptırıyor, insanı ne hâllere düşürüyor... Merhamet üzerine düşünmek için güzel bir eser. Lakin fazlasıyla derin. Tekrar tekrar okunup düşünülse yeridir. Bodoslama dalsam mı yoksa spoiler vermemeye çalışarak mı yazsam, bilemedim. Başlangıçta yavaş yavaş okumayı düşünsem de merakla birkaç günde okuyup bitirdim. Hacmine bakıldığında bir günde, birkaç saat içinde de bitebilecek bir kitap. Ama biraz sindire sindire okumak gerek... Pek çok karakter var. Yolun sonunda herkes değişiyor. Beni en çok şaşırtan şey kumarhane garsonunun tavrı oldu. Bir sürü insan tipini görmek açısından da güzel. Hapishane müdürünün omurgasızlığından otel kâtibinin silik ama bir o kadar da önemli rolüne kadar... Söylenecek çok şey var ama ben spoiler vermeden yazamam. :) O yüzden burada bitiriyorum. Bence okuyun. Bilhassa tiyatro seviyorsanız ya da Necip Fazıl severseniz... Benim biraz rastgele alıp okuduğum bir kitaptı ama iyi ki almışım. Güzel kitaplar da nasibe dâhil...
Reis BeyNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 20239,9bin okunma
8/10
·112 syf.··
2026 15. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 11:59
Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Şık kitabı 8.5/10 Kitabın konusuyla karışık yorumum Kitapta seçkin ve Avrupai biri gibi görünmeye çalışan, bilgili ve kütürlü olmamasına rağmen kendini her konuda başarılı gören Şık yani Şöhret Bey var Şık gösteril meraklısı elinde iki kuruş parası olsa da onu giyimine ve gösteriş yapacak başka bir şeye harcayacak biri ve çok da gülünç biri fakat komik olduğundan değil komik duruma düştüğünden böyle komik Diğer baş karakter de benim gözümde Drol oldu ‍ zavallı köpeğin başına gelmeyen kalmadı Şık ve Madam Potiş yüzünden. Diğer yan karakterleri okurken de hiç sıkılmadım hepsi farklı insan tipinde ve eleştiri niteliğinde karakterler Yazarın kalemine bayılıyorum eski dönemde olup bu kadar güncel ve eğlenceli olması çok keyifli sanki günümüzden biri geçmişteki yazarları taklit ediyor gibi ve bu dehşet iyiii Bana göre Hüseyin Rahmi mizahı kullanarak aslında dış görünüşün ve gösterişin insanı değerli yapmadığını aksine gülünç düşürdüğünü anlatmak istemiş ve batılaşmayı da bir nevi eleştirmiş ki ben bu batılaşma olayına ayağ oluyorum canım yazar ne güzel yazmış kitabı #Şık #HüseyinRahmiGürpınar
ŞıkHüseyin Rahmi Gürpınar · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20255,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kelime Bombardımanı
7/10
·376 syf.··
2026 35. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 27 Mart 2026 18:02
Yazarı Dehşet Bey filmini izlediğimde görmüştüm sonra bir alıntısına düşerek okuyuverdim. Başlıktan da anlaşılacağı gibi Tanpınar'ı yüceltmek için polisiye kullanılarak yazılmış bir eser. Bölüm geçişlerindeki başlıklar da kitabın başlığı gibi dikkat çekici. Polisiye kurgusu orta halli olduğundan okurken tahmin etme ihtiyacı hissetmiyorsunuz, zaten yazma amacı da o olmadığından mütevellit. Derdi de hayatim roman demek yerine hayatim şu roman gibiydi diyebilmemizin olacağı roman kültürümüzü geliştirmek istemesi. O günler geldiğinde Tanpınar'a da huzur gelir belki.
Tanpınar'a Huzur YokMurat Menteş · Everest Yayınları · 2026768 okunma
10/10
·102 syf.··
2026 46. kitabı
Harika bir öykü kitabı keşfettim. Gerçek bir öykü kitabı, şu yeni nesil Öykücülük anlayışıyla alakası yok! Ben öykü yazıyorum diyen arkadaşlar bu kitabı okuyup feyz alabilir. Hatta ileri gidip, konuları bakımından okullarda gönül rahatlığıyla da tavsiye edilebilir, diyorum. Yazarın bir Sait Faik hayranı olduğunu anlamamak imkansızdı. Ancak bu hayranlıktan öteye geçmiyor. Aksine İsmet Bey'in yazdığı öykülerin her birinde ve her cümlesinde anlaşılırlık mevcut. Alttan alttan imalar, çöz uğraş yok. Okurken doğrudan ana fikir anlaşılıyor. Bu öyküler için aşk, nefret, ihanet diyeceğimi sanıyorsan, aldanıyorsunuz. Çok beklersiniz. İsim vermek gerekirse 'An Öyküleri' diyebiliriz. Hepimizin başına gelen, bir şarkı duyduğumuz da yada bir olaya şahit olduğumuzda, o kısacık anlarda hatıralar üşüşür aklımıza. O anların, anıları kimi zaman acı, kimi zaman umut, kimi zaman çözülmemiş bir gizem olur ve daha nicesi... Öykülerin adlarına hiç bakmadım, aklımda da tutamam ama bir tane bile sevmediğim yok. Hatta bazı öykülerden roman kurgusu bile çıkardı. Mesela çikolata fabrikası ile ilgili olan hatta son öykü de öyle bir hava verdi bana. Bazı öykülerden ben de kendi anlarıma gittim... Mekan havasını oradaymış gibi hissettim. Yazarın gözlem yeteneğinin gerçekten çok iyi olduğunu her öyküden gördüm. Deneme zarifliğindeki yumuşak anlatım tarzını çok beğendim, memnun oldum. Çok ama çok keyifliydi. Benden 10 aldı. Haliyle dehşet ve ibretle tavsiye ediyorum 🩷
Sarmaşık Hikayelerİsmet Karabina · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık(KDY) · 20261 okunma
10/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
//KİTAP TAVSİYEM 'MENRY' KÖK ATALAR //ALINTILAR #Unutmak, hatırlamanın başka bir biçimidir.Hatırlamak ise, kimi zaman gerçeği bilmekten daha ağırdır... #Dünya, ilk kez gerçek bir uzay gemisini, gerçek bir canlıyı gizlice taşıyor. Ve bu hikaye asla aynı kalmayacak... #Gökyüzü karanlık bir perde gibi şehri örtmüştü. Lambaların ritmik vuruşları camda yankılanıyor, uzaklarda bir yerlerde titrek sokak lambasının ışığı yağmurla kırılarak titreşiyordu... #Gözlerinde daima yorgunluğun ve çok fazla bir şey bilmenin izleri vardı... #Bazen, birşeyin adı yoksa yaşadığı bile varsayılmaz... #Siz mesafe sanırsınız, biz yol kıvırırız... #Gerçeği yalnızca devlet bilirse ulus hayatta kalır. Ama devlet, gerçeği kendi çıkarına göre eğip, büker... #Zaman, çizgi değil halkadır. Sesler, geçmişten gelir bazen... #İçinde taşıdığı yaşam gücü, Dünya'nın soğuk ve ağır havasında yavaş yavaş tükeniyordu... #Her çözüm denemesi, görünmez bir duvarla çarpışıyordu... #Artık sizin göreviniz sadece bilim değil, insanlık... #İçinde, yanıtları bulmak için yola çıkan bir bilim insanının soğukkanlılığı vardı. Ve kaybettiklerinin yasını tutan bir insanın sessiz karanlığı... #Çocukluğunda en çok dinlediği hikayeler, cephe gerisinde kazanılan sessiz zaferlerdi... #Nereye gidersen git, geri döneceğin bir yer olmalı... #Toprak, gittiğin yerde seni tanısın... Belki de bazı kurallar, doğru sonuçlar için esnetilmelidir... #Bazen bir milleti değil, insanlığı temsil ettiğini anlarsın. Ve bu, omzundaki her yükü ağırlaştırır... #Gölgeler bazen ışığı değil, başka bir karanlığı izler... #Dünya artık yaşanacak bir yer olmaktan çıkmıştı... #Artık herşey yeniden başlıyordu... Bazı acılar kelimelerle değil, sessizlikle anlaşılırdı... #Biz yıldızlardan geldik. Sonra bizi toprağa indirdiler. Şimdi yeniden yıldızlara dönüyoruz.
Menry - Kök AtalarKaan Şıvkın · Elpis Yayınları · 202519 okunma