İşveçli psikolog Anna Wahlgren, çocukların, ebeveynlerinin dünyasının merkezi değil, merkezinde olması gerektiğini söylerken aradaki önemli farka işaret etmiştir.
İnsan, sonuçlardan değil süreçten sorumludur. Sonuçları yaratacak olan Allah’tır. Bizim hesabımız süreci doğru yaşayıp yaşamadığımızla ilgili olacaktır.
Zihnimiz, ciddi bir yanılgı ile hep verilmeyenlerin imtihan konumuz olduğunu düşündürür bize.Oysa asıl imtihan verilenlerin hangi doğrultuda kullanıldığıdır.