Bir kahve yaptığınızı düşünün,
Sonra o kahveyi koyduğunu bardağı bitirdikten sonra yıkamak istiyorsunuz.
Sadece su tuttunuz ve bardak temiz görünüyordu. Fakat içi hala kahve kokuyordu. Sonra bulaşık deterjanıyla iyice süngerle köpüklediniz bardağı bu sefer tertemiz oldu ve artık kahve yerine mis gibi kokuyordu. Yani demem o ki;
İnsanda biraz kahve bardağı gibidir.
İçi ne ise dışarı o yansır. Ne ile temizlediğin önemlidir. Eğer ki insan, tövbe edip Allaha yönelirse kalbi de temizlenir ve kokmaz o bardak gibi. Yalnız, ibadetlerini yapmadan, Allaha yönelmeden bir hayat sürmeye kalkarsa işte o zaman kalbi o bardak gibi kötüleşir ve dışarıya rahatsız edici kokusu yayılır ki bu da kötü kalpli insanların yaydığı negatif enerjilerdir.
Kalplerimizi iyice temizleyip paklayalım ki,
Rabbimin huzuruna en azından mis kokarcasına temiz kalp ile çıkmak için çabalayalım. 🌷