`black mirror` , modern toplumun karanlık yönlerini, teknolojinin etkilerini ve insan psikolojisini keşfeden bir antoloji dizisidir. her bölüm bağımsız bir hikâye anlatır.insan doğası, ahlak, toplum ve teknolojinin etkilerini sorgulayan, çoğu zaman karanlık ve düşündürücü hikayeler ama mükemmelle yakın etkililiyici ve istisnasız herkesin izlemesini öneririm . `` 1. sezon (2011)`` ``1. the national anthem ` /`ulusal marş` ingiltere prensesi kaçırılır ve kaçıran kişi, başbakan michael callow'dan ulusal televizyonda bir domuzla cinsel ilişkiye girmesini talep eder. hükümet ve halk arasında yaşanan kaos, medya etkisi ve ahlaki soruların işlendiği çarpıcı bir hikaye. `2`.`fifteen million merits`/`` 15 milyon değer` distopik bir dünyada, insanlar pedal çevirerek enerji üretir ve kazandıkları “kredi”lerle yaşamlarını sürdürür. bing adlı bir adam, aşık olduğu abi'nin bir yetenek yarışmasında ünlü olması için tüm birikimini harcar, ancak sistemin acımasız gerçekleriyle yüzleşir. `3. the entire history of you` /`tüm geçmişin` her anın kaydedildiği ve izlenebildiği bir teknolojiyle, insanlar geçmişlerini yeniden yaşayabilir. liam adlı bir adam, bu teknolojiyi kullanarak eşinin sadakatsiz olup olmadığını öğrenmeye çalışır ve saplantı haline getirir. ilişkilerde güvensizlik ve mahremiyet temaları ele alınır. `` 2. sezon (2013)`` `1. be right back `/ `hemen döneceğim` martha, sevgilisi ash'i bir kazada kaybeder. teknoloji sayesinde, ash'in sosyal medya ve mesajlarından oluşturulan bir yapay zeka versiyonunu kullanmaya başlar. bu “ash”, zamanla daha gerçekçi bir form alır, ancak martha'nın kaybıyla yüzleşmesi karmaşıklaşır. `2. white bear` / `beyaz ayı` bir kadın, hafızasını kaybetmiş şekilde bir dünyada uyanır ve sürekli kaçmak zorunda kalır. ancak hikaye, izleyiciyi şok
Kitaplar ve puanlama üzerine yorumlarınızı merak ediyorum
Kıymetli 1k üyeleri, sevgili yazar, okur ve inceler arkadaşlar fikirlerinizi ve uygulama şekillerinizi bizimle paylaşırsanız çok memnun olurum. Okuduğunuz kitaplara puan verirken ya da vermezken neyi dikkate alıyorsunuz? ⭐️kitaba mı yazara mı siz de bıraktığı etkiye mi bakıyorsunuz? Yani; Kült eserlerle kendi halinde bir deneme yahut öykü kitabını bir tutup klasik o biçim kitaba 9 verdim onun yanında bu hafif şeye en fazla 4 veririm mi diyorsunuz? İkisi bir mi? hatta hepsinin yeri ayrı deyip her gruba ayrı puanlama mı uyguluyorsunuz? Bilmem kaçıncı yüzyılda yaşamış dünyaca ünlü bir yazarın klasik eserleri içinden en vasatıyla henüz çiçeği burnunda gencecik bir yazarın beklenmedik bir başarıyla kaleme aldığı kitabını bir mi tutuyorsunuz? Ya da adını ilk defa duyduğunuz yazarın müthiş bir edebî dille yazdığı okuma sayısı çok az olan kitabına sırf sonunda sevdiğiniz karakter öldü diye düşük puan mı veriyorsunuz? Hadi 1000kitap’ın hakkını verelim de aydınlatalım şu konuyu Daha ilginç yöntemleri olanlar 👇🏻 Elinde 10 puanla rastgele bu 2 şuna da 7 vereyim ah elimde 9 kaldı dur şuna vereyim gitsin diyen ve Kitabın popülerliğinden etkilenip anlamasa beğenmese de yüksek puan verenler, zaten okumayıp ordan burdan gördüğü alıntıları göstermelik paylaşanlar siz iletiyi geçiniz.
1000Kitap
Reklam
YKS'YE 24 SAAT KALA
2. Son 24 saatte ister çalış, ister dinlen. Konu tekrarı yapabilir, varsa deneme defteri ya da özet not okuyup bırakabilirsin. Yine hocaların soru tahmin videolarını izleyebilirsin. Zihnini yorma. Soru bankası açma. Yeni konu çalışma. (Ben son ana kadar çalışanlardandım. 😊 Boş duramayanlardansan, meşguliyet stresini dengeliyorsa sen de bunları uygula.) #yks #yks2026
Sınıfta deneme çözerken denemeyi yırtıp paramparça hâle gelene kadar kalemle altını çizerek soruları okuyan buna rağmen 30 neti geçemeyen ve hijyen açısından tamamen tiksindiğim (o da farkında) kız ile ayt sınavında aynı sınıftaymısız ve aramızda 2 sıra var Allah'ım yardım et nasıl sınanıyorum bak bakk (Aynı sınıfta oldugumuzdan onun haberi yok sınav günü nasıl bir sürpriz yapıp moralini bozsam acb)
Yazar Atlası Röportajı
Uğur Ünver ile Röportaj 1. Uğur Ünver kimdir, ne yapar? 1983 yılında İzmir’de doğdum. Evli ve iki çocuk babasıyım. Açıköğretim Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü mezunuyum. Vardiyalı çalışma düzeni içerisinde hayatını sürdüren bir çalışanım. Şiirin yanı sıra deneme, makale, hikâye ve köşe yazıları da kaleme alıyorum. Hayatı sorgulama eğilimim oldukça erken yaşlarda başladı. İlkokul yıllarında arkadaşlarımı, çevremdeki insanları ve yaşadığım olayları gözlemleyerek bunları defterlere not alıyordum. O yıllarda farkında olmadan başlayan bu gözlem alışkanlığı, zamanla yazıya ve ardından şiire dönüştü. Bugün hâlâ insanı, zamanı ve yaşamı anlamaya çalışan bir bakış açısıyla yazmayı sürdürüyorum. 2. Ne zamandır yazıyorsunuz ve bizlere biraz yazım yolculuğunuzdan bahseder misiniz? Lise yıllarımda şiir yazmaya başladım. İlk şiirlerim, daha çok iç dünyamı anlamaya ve hayatı sorgulamaya yönelik metinlerdi. Zaman içerisinde şiirin benim için yalnızca bir yazı türü değil, yaşamı yorumlama biçimi olduğunu fark ettim. Yazı yolculuğum boyunca şiirin yanında farklı türlerde de üretimlerde bulundum. Bir Haberci ve Ayandon gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Ayrıca Edebiyat Haber platformunda şiirler, makaleler, röportajlar ve çeşitli edebiyat yazıları kaleme aldım. Yazmak benim için yalnızca duygu aktarmak değil; düşünmek, anlamlandırmak ve paylaşmak anlamına geliyor. 3. Eserlerinizin yayımlandığı dergilerden ve çıkan kitaplarınızdan bizlere bahseder misiniz? Şiirlerim, makalelerim ve çeşitli yazılarım bugüne kadar birçok basılı ve dijital edebiyat mecrasında yayımlandı. Bunlar arasında Dil ve Edebiyat Dergisi, Edebiyat Haber, Akaşa Dergisi, Yitik Bavul, Edebiyat Gazetesi, İzdiham, Poliksena Dergisi, Nostalji Dergisi, Duygu Dergisi, Gençlik Meclisi, Kıyıda Dergisi, Kintsugi Dergisi,
Lilith SPOİLER İÇEREBİLİR Açıkçası kitabı İzmir kitap fuarından alırken biraz önyargıyla almıştım ve önyargılarımla okuduğum için kitabın içine girmem biraz zamn aldı. Kitapta aslında hayatımızdaki ve dönemimizdeki birçok düşünceye değiniyor yazar. Yani kitap aslında bir deneme gibi denebilir. Lilith’in hikayesi ile başlıyoruz romana ve çok ilgi çekici bir konu bence sonrasında klasiklerin aksine biraz farklı bir aşk üçgeni içerisinde buluyoruz kendimizi. Kitabın sonu asla beklediğim gibi bitmedi hatta bir yerde kitabın sonundan umudu kesmiştim bölüm ortasında mola vermiştim oysa 1 2 cümle daha okusaydım kitabı o gün bitirecekmişim sırf o molam yüzünden kitabı bitirmek 3 gün gecikti. Kitapta kadın erkek normlarına, AİDS’e, sevgiye, mitolojiye, dine, kaçmaya ve kovalanmaya kadar her şeye değinilmişti mutlaka okuyun. Esra Pekin Lilith
Edebiyat
Reklam
Reklam