Eğer birisini gerçekten seviyorsam herkesi severim ,evreni severim, yaşamı severim. Başka birisine ""Seni seviyorum""diyebilirsem , ""Sende herkesi seviyorum, seninle bütün evreni seviyorum,sende kendimi seviyorum ""diyebilmem gerekir.
Stefan Zweig öyküleri ve karakterlerinin yazgısı ile baş başa kalıyorsunuz ...beni en çok etkileyen Leporella oldu çünkü yazar öylesine derinden yazıyor ki olayın içinde hissediyorsunuz kendinizi ve karakterlerin hisleri ile bütünleşebiliyorsunuz. Stefan Zweig Freudyen bakış açısı ile insanın hislerini açığa çıkarmakta başarılı bir yazar...