-Neden ?
-Çünkü bir insanı etkilemek ona kendi ruhunu vermektir. Etkilenen kişi artik kendi fikirleriyle düsünemez, kendi tutkularıyla yanıp tutusamaz hale gelir. Sahip oldugu erdemler bile gersek degildir artik. Günahlar bile ödünçtür; günah diye bir sey varsa tabii. Artik bir baskasinin müzigindeki bir yankidan, kendisi için yazilmamis bir rolù oynayan bir oyuncudan ibarettir. Oysa yasamin amaci kendi kendini gelistirmek, tekâmül etmektir. Dünyaya gelme sebebimiz özümüzün farkina varmaktir. Bugünlerde insanlar kendilerinden korkar oldu. Görevlerin en ulvisini,
kendilerine karşı olanı unuttular. Hayirseverler hayirsever olmasina, açları doyurup yoksullar giydiriyorlar. Gelgelelim kendileri çırılçiplak, ruhları açliktan kıvranıyor. Cesaret denilen sey insanligi çoktan terk etmiş. Belki de hiç cesur olmadik.
"