Puan vermedi·336 syf.··
2026 33. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2026 19:51
La sonrisa etrusca NONNO! Etrüsk gülümsemesi bu! #etrüskgülümsemesi , yalnızca bir yaşlılık hikâyesi değil; kökler, kuşak çatışması ve sevginin mucizevi dönüştürücü gücü üzerine inşa edilmiş bir eserdir. Güney İtalya’nın (Calabria) sert, toprağına bağlı ve gelenekçi yapısını ruhunda taşıyan eski partizan Salvatore Roncone, amansız bir hastalık nedeniyle "düşman toprakları" olarak gördüğü modern ve rasyonel Milano’ya, oğlunun yanına taşınır. Oğluyla arasındaki uçurum ve geliniyle yürüttüğü sessiz savaş, Salvatore partizanlık mücadelesinin devamı gibidir. Ancak bu katı dünyada, küçücük bir ışık sızar kalbine: Torunu küçük Bruno. Onun gelişiyle birlikte Salvatore, hayata hiç alışık olmadığı bir pencereden bakmaya başlar. Salvatore; sertliği, tavizsiz disiplini ve boyun eğmez duruşuyla geleneksel maskülen otoritenin, yani "eski dünya"nın son temsilcisidir. Vücudunu ele geçiren ve "Rusca" adını verdiği o amansız hastalık, aslında savaşçı kimliğinin verdiği son büyük direniştir. Roma’daki bir müzede gördüğü Etrüsk lahitlerindeki o gizemli tebessüm, bizim "maço ihtiyar"a ölümün bir trajedi değil, yaşamın doğal bir parçası olduğunu hatırlatır. Ölümü beklerken yaşamın lezzetini keşfeden bu inatçı ihtiyar, hiç sevmediği Milano’da yeniden doğar. Gerçek aşkı tadar, babalığı yeniden tanımlar ve dedeliğin o saf şefkatini iliklerinde hisseder. Başka bir gezegenden gelmiş gibi duran Salvatore’nin hikâyesi; insanın tuğla gibi örülmüş duvarlarının bile gerçek sevgi karşısında nasıl un ufak olabileceğini naif bir dille anlatır. Etrüsk Gülümsemesi, okurlarına şöyle der: Son anına kadar yaşam, keşfedilmeye değer bir ödüldür. Jose Luis Sampedro
Etrüsk GülümsemesiJose Luis Sampedro · Paris Yayınları · 20265 okunma
Okuduğum ilk Sabahattin Ali eseriydi.Devamı olacağı kesindir:)
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2026 00:00
Bu kitabı okumayı hep istiyordum bir türlü nasip olmuyordu.Okuduğum kitaplar arasına hoş geldin #k:557. Kitabın akıcılığı çok güzeldi.Bazı anlaşılmayan kelimeler bile olsa kitabın aurasını,yaşananların gerçekçiliğini hissettim.Bu hikayeninde gerçek bir hayattan uyarlanmış olduğunu hissederek okudum.Çok etkileyici.Sonuna çok üzüldüm.Ah ,Maria ...Ah,Raif...Keşke mektubunda açıkça yazsaydın, Maria.Keşke,sende zaman kaybetmeden dönseydin Berlin'e Raif
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,4bin okunma
Reklam
Puan vermedi·120 syf.··
2026 11. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 28 Mart 2026 00:00
Gençlik başımda duman İlk aşkım ilk heyecan Keşke devamı şarkıda olduğu gibi olsaydı. Nurettin taciz ve tecavüz mağdurunu korumanın ödülü ile değil cezası ile karşılaştı. İlk görüşte aşkın yaşandığı günlere gelen talihsiz( adaletsiz) olay hayatında yeni bir yol çizdi. Sabah (at) ise bir nişanlının mapus yolunu gözledi. Kah öfkelendi kah kederlendi.Ancak aşkından ve sabrından vazgeçmedi. Sevginin, aşkın ve sabrın tükendiği böyle bir dönemde mağaranın ucundaki ışık gibi...
Sabah ile NurettinSuna Aras · Metis Yayınları · 20015 okunma
8/10
·208 syf.·
2026 8. kitabı
Babam bir bahçıvandı.Şimdi bir bahçe. Nereden başlayacağımı bilmiyorum.Başlangıç bu olsun.Söz konusu,tabi ki ,bir son ,ama son nereden başlar? Kitabın giriş cümleleriyle başlamak istedim. Sosyal medyada orada burada o kadar çok gördüm ki bu kitabı ve o kadar çok övülünce merakımdan okumak istedim. Bence övüldüğü kadar mükemmel , muhteşem değil…güzel kitap evet derinliği olan, duygusal yükü olan bir kitap ama muhteşem,mükemmel,övüldüğü kadar harikulade bir kitap değil ne yazık ki benim için. Ama beğendim tabi . İncelemeleri ,yapılan yorumları vs okuyunca ben kendi içimde çıtayı baya yükselttiğimden heralde kitap biraz beklentimin altında kaldı. Her neyse…ya da beni çok etkileyecek o kayıp havasında olmadan okuduğumdan bilemiyorum bi yerde tabi ki de buna şükr ediyorum da…Kitabı daha duygusal dille, o kaybın acısını, okuyucuya daha derinden hissettiren bi şekilde beklemiştim sanırım ama yine de çoğu yerde ağlaya, zırlaya ,burnumu çeke çeke okudum. bir kısmını tren yolculuğum sırasında okudum salya sümük ağlaya zırlaya ama bir yandan da karşımdaki kişiye bunu fark ettirmemeye çalışarak bu baya zor oldu benim için. Bir süre bende Onkoloji servisinde çalışmıştım orada böyle kanser hastalarını sürekli gördükçe insan kendini bir çıkmazda gibi düşünüp bu illet öyle ya da böyle bir gün gelip seni ya da en yakınlarını bulacak diye saçma bir girdaba giriyorsun ve zamanla kendini bu gerçeğe alıştırıyorsun psikolojik olarak çok ama çok zor bir şey. Kitabı okurken o onkoloji hastaları ve o zamanlarki düşüncelerim geldi aklıma bunları yaşamayı bırakın sadece hemşire olarak olarak o hastalara bakım verip kendince de saçma bir düşünce yapısına girip kendin ve yakınlarına bir şey olacak korkusu bile muhteşem berbatken bu durumu bizzat yaşamak daha kötü. Babamla aram çok iyi değil eh
Bahçıvan ve ÖlümGeorgi Gospodinov · Metis Yayınları · 202514,6bin okunma
Puan vermedi·384 syf.··
2026 18. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2026 00:00
Hikmet Hükümenoğlu ile tanışma kitabım: "Bu Dünyada Yaşamak" Bu Dünyada Yaşamak, beni 90’lı yılların sonuna götüren, atmosferiyle içine çeken bir polisiye oldu. İster bağımsız bir roman ister Sonra Gözler Görür'ün devamı olarak okunabilecek bir Yenikent macerası. Hikmet Hükümenoğlu, bir yandan dönemin toplumsal çalkantılarını arka planda hissettirirken, diğer yandan olay örgüsünü akıcı ve sürükleyici bir şekilde kurmuş. Karakterler oldukça gerçekçi ve detaylı; bu da okurken kendini hikâyenin içinde hissetmeni sağlıyor. Kitabın temposu çok iyi ayarlanmış. Bölüm sonları merak duygusunu canlı tutuyor ve “bir bölüm daha” derken sayfalar hızla ilerliyor. Anlatım dili ise yalın ve akıcı; okurken yormuyor. Ben bayıldım! Kitap temelde bir polisiye olsa da, karakterlerin yaşadığı durumlar üzerinden yer yer yalnızlık, hayatta kalma çabası ve içsel sorgulamalar da hissettiriliyor. Kısacası: Sürükleyici bir hikâye ve güçlü bir atmosfer arayanlar için güzel bir tercih. Benim için keyifli bir tanışma oldu. Sizlere de kesinlikle tavsiyemdir.
Bu Dünyada YaşamakHikmet Hükümenoğlu · İthaki Yayınları · 2026384 okunma
Puan vermedi·496 syf.··
Beğendi
·
2026 24. kitabı
"Nefret çok tehlikeli bir silahtı ve bir kadının elinde olduğunda karşısındaki çok şanssız oluyordu." Herkese Merhaba "Strateji" kitabının devamı olan "Kuklacı" ile sizlerleyim. Serinin ilk kitabında mafya babanın ajan oğlu Ateş Dağlı ile tanışmıştık . Yaşadığı kayıplar yüzünden intikam almak istemisti. Bunun için mafyanın önemli isimlerinden Hakim Ayvazoğlu'nun tek varisi Duru Su'yu önce kötülerin elinden kurtarmış ,güvenini kazanmıştı. Duru , mutlulugu bulduğunu düşünürken büyük bir acıyla karşı karşıya kalmıştı . Geçen 3 yılda uğradığı ihanet yüzünden önce kaçak sonra tutsak olan Ateş , dostları sayesinde kurtulur . Duru Su, yaşadığı hayal kırıklığını uzun süre atlatamamıştı. Babasının davranışları ,insanların bakışları sonrası tek teselliyi kendinde bulur ve duygularını gizlemek için sert duvarlar örer. Herkese göre artık o güçlü , dik başlı bir kadın olmuştur. Ateş Dağlı önceden yaptığı stratejik hamleler ile adından söz ettirirdi. Şimdi ise eskisinden daha sağlam atmalı , kuklaların iplerini eline alma zamanıydı . Bir de açıklama yapmadığı Duru Su'ya kendini anlatması gerekiyordu ama bıraktığı saf kız artık karşısında yoktur. İlk kitaba göre aksiyonun dozu daha da arttı . Buz kralı Ateş'in geçmişini okumak çok üzdü . Serinin başında kızdığım şeyler olmuştu ama okudukça sabretmek gerektiğini farkettim. Hiçbir şey göründüğü gibi değilmiş . Duru ile kırıldım , Ateş ile sabır gösterdim. İkisinin annesinin geçmişte yaşadıkları ise çok ağırdı onların acısına ağladım. Sözün özü bol bol empati yaptığım bir kitaptı. Yazarın kalemini de bu yüzden seviyorum. Her karakteri hissetmemizi sağlıyor. Seri kesinlikle tavsiyemdir. Ateş Dağlı'ya veda ettiysem şimdi Bulut Toprak Dağlı'nın hikayesine başlama zamanıdır çünkü bu kitapta onun düşüncelerini, davranışlarını aşırı
KuklacıMüjde Aklanoğlu · Hasrem Yayınları · 20256 okunma
Reklam
Reklam