Sanki devasa bir makine bizi ele geçirmişti. Kendi özgür irademizi kullanma duygumuz kaybolmuştu, direnme kavramı diye bir şey kalmamisti.Eğer insanlar bu hale gelmeseler di ,hicbir savaș üç aydan fazla sürmez ,ordular toplanıp evlerinin yolunu tutardı.
Korku! Boğazımıza kadar içine batmışız.Bizim bir parçamız olmuş.işini kaybetme korkusuyla gebermeyenler ,savaş ,faşizm , komünizm ya da bir başka şeyin korkusundan geberiyor.